رویای اینترنت گیگابایتی برا عموم مردم به حقیقت می پیوندد

چت کانوجیا، کسی که شرکت ورشکسته آئرو را تاسیس کرد اعلام کرد که در حال راه اندازی شرکت جدیدی به نام استاری است تا برای خانه تمام مردم اینترنت بی سیم گیگابیتی را به ارمغان بیاورد.

رویای اینترنت گیگابایتی برا عموم مردم به حقیقت می پیوندد

به گزارش کلیک، روتر این شرکت جدید به جای استفاده از خطوط فیبر متصل از فناوری امواج میلی متری استفاده می کند. این امواج در باند طول موج 38 گیگاهرتز که نیاز به مجوز ندارد پخش می شوند، موجی با فرکانس بالا که اغلب به خاطر این که به سادگی توسط دیوارها، درب ها، باران و سایر شرایط جوی مسدود می شود، در گذشته به کار گرفته نمی شد.
طبق گفته این شرکت، آنها قصد دارند از دستگاه های فعال با سیستم آرایه مرحله ای به نام استاری بیمز به عنوان دکل فرستنده استفاده کنند. این دستگاه ها بر بالای پشت بام ها و سایر نقاط مناسب و مرتفع قرار می گیرند. این شرکت می گوید که با آسمان غالبا صاف این دستگاه ها باید بردی بین 1 الی 2 کیلومتر داشته باشند.

گزینه های بیشتر
بنا به اظهارات کانوجیا او قصد دارد وقتی حرف از خرید اینترنت فوق سریع می شود، گزینه های بیشتری در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهد. او افزود به علت فقدان رقابت در بازار اینترنت گیگابیتی، بیشتر مصرف کنندگان گزینه های محدودی در انتخاب ارائه دهنده خدمات اینترنتی دارند. یکی از دلایلی که تعداد بازیگران فعال در عرصه اینترنت گیگابیتی محدود است این است که برای بیشتر شرکت های کوچک استقرار زیر ساخت هایی مانند خطوط فیبر نوری، بسیار پرهزینه و زمان بر است.

20160128-starry-window-antenna-100642361-large

به نظر می رسد موانعی پیش روی این طرح وجود داشته باشند. امواج میلی متری قادر به ارسال اطلاعات به فواصل خیلی دور نیستند؛ به این معنی که باید برای منطقه تحت پوشش تعداد زیادی آنتن استاری برای انتقال اطلاعات از نقطه ای به نقطه دیگر موجود باشند. وجود مشکل نفوذ به دیوارها و پنچره ها در امواج میلی متری یکی از دلایلی است که تا به امروز، به عنوان ارائه خدمات اتصال به اینترنت تجاری، از این امواج استفاده نشده است.
اما راهکار استاری استیشن چیست؟ قرار دادن نصف روتر بی سیم داخل خانه و نصف دیگر، خارج از آن می تواند به عنوان یک راه حل مطرح باشد. کانوجیا اعلام کرده که با انجام این کار امواج میلی متری می توانند به سادگی به دیوارها نفوذ کنند. البته باید خاطر نشان کرد که این شرکت چگونگی مقابله این روتر با باران و سایر عوامل بازدارنده بر سر راه امواج میلی متری را اعلام نکرده است.

موانع تنظیم مقررارت
بر اساس گزارش های منتشر شده علاوه بر موانع فنی در حوزه این فناوری، امواج میلی متری به عنوان طیف باندهای بدون نیاز به مجوز دسته بندی شده اند و این بدین معنی است که شرکت های تجاری اجازه استفاده از این امواج را ندارند. باید منتظر ماند و دید که آیا استاری استیشن در کمیسیون ارتباطات فدرال و دیگر سازمان های تنظیم مقررات تایید می شود یا خیر. در سال 2015، با حکمی از دیوان عالی آمریکا که مخابره مجدد سیگنال های پخش تلویزیون توسط شرکت آئرو در فضای اینترنت را مغایر با قانون کپی رایت فدرال می دانست، فعالیت این شرکت به پایان رسید.
فارغ از این احتمالات و پیش بینی ها، استاری استیشن را می توانید پیش خرید کنید. تا 5 فوریه فرصت سفارش این محصول 350 دلاری را خواهید داشت. بعد از آن، مصرف کنندگان شاید برای سال ها باید منتظر بمانند تا استاری بتواند شروع به ارائه سرویس اینترنت کند.

منبع: theverge

ارسال نظر