استفاده از فناوری هواپیمای بدون سرنشین برای انتقال خون در افریقا

 این روزها تکنولوژی به کمک علم پزشکی آمده تا ساکنین منطقه دور افتاده روآندا در قلب آفریقا، مراقبت های ویژه پزشکی را بوسیله هواپیماهای بدون سرنشین در اسرع وقت دریافت کنند.

استفاده از فناوری هواپیمای بدون سرنشین برای انتقال خون در افریقا

به گزارش کلیک، برای بسیاری از ما شاید قابل باور نباشد که در عصر تکنولوژی امکان دسترسی به تجهیزات پزشکی در منطقه ای دورافتاده چنان دغدغه فکری برای پزشکان ایجاد کند تا با کمک تکنولوژی چاره ای برای این مشکل بیندیشند.

روآندا یکی از دورافتاده ترین مناطق در قاره آفریقا را می توان به عنوان صعب العبورترین منطقه در قلب آفریقا نام برد. جاده های خاکی که گاها با یک بارش شدید به صورت کامل از بین می روند و امکان دسترسی به تجهیزات پزشکی را برای ساکنین بسیار دشوار می کند و یا کلینیک های کوچک محلی که امکان فراهم آوردن تمامی نیازهای بیماران را ندارد.

این روند در صورت روی دادن حادثه ای که بیمار نیاز شدید به دریافت مراقبت های پزشکی دارد بسیار بحرانی می شود چرا که لحظه ای غفلت می تواند جان بیمار و یا حادثه دیده را به خطر بیندازد. مسئولین دولتی در منطقه روآندا با همکاری متخصصین تکنولوژی طرحی را برای تسریع در خدمات رسانی به حادثه دیده گان و یا بیماران اورژانسی پیشنهاد داده اند. در این طرح که هواپیماهای بدون سرنشین به کمک پزشکان آمده اند، بسیاری از موانع در خدمات رسانی درمانی مرتفع شده است.

هواپیماهای بدون سرنشین که به حالت صندوق های پستی طراحی شده اند، با مجهز شدن به آخرین تکنولوژی پزشکی قادرند تا با پرواز و رساندن دستورات پزشک معالج به اولین مرکز درمانی معتبر، نقل و انتقال کیسه های خون و یا انتقال نمونه های آزمایشگاهی را میسر کنند. این هواپیماها که در منطقه روآندا به عنوان دستیاران پزشک شناخته می شوند، می توانند تا وزن ۱ و نیم لیتر خون و یا حدود ۱۰۰ کیلو از داروها را به آسانی جابه جا کنند. همچنین این گجت ها حداکثر ۱۵۰ پرواز اورژانسی در روز می توانند انجام دهند که ماکسیمم مسیر تعیین شده برای رفت و برگشت آن ۳۰ دقیقه تخمین زده شده است.

متخصصین و کارشناسان علم تکنولوژی با در نظر گرفتن مسافت ها و نقل و انتقال های انجام شده توسط این هواپیماهای بدون سرنشین، طراحی گجتی با چنین ویژگی ها که قادر به طی مسافتی طولانی تر (برای مثال طی قاره آفریقا و آمریکا) باشد را پیش بینی کرده اند.

ارسال نظر