ارائه رسمی سرویس مدیریت رمز عبور توسط دراپ باکس

رسانه کلیک - دراپ باکس به طور رسمی از سرویس مدیریت رمز عبور خود رونمایی کرده است و اکنون این قابلیت برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس است.

ارائه رسمی سرویس مدیریت رمز عبور توسط دراپ باکس

علاوه بر این شرکت دراپ باکس از قابلیت جدید خود به نام Vault برای اسناد شخصی و فامیلی رو نمایی کرده است. در حال حاضر نسخه بتا سرویس مدیریت رمز عبور در دراپ باکس ارائه شده است و به زودی نسخه اصلی آن در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. با استفاده از این سرویس امکان همسان سازی رمزهای عبور در همه دستگاه‌هایی که به حساب کاربری دراپ باکس متصل هستند بدون نیاز به اطلاعاتی در خصوص رمزگذاری داده وجود دارد.

دراپ باکس گفته است که با کامل شدن این سرویس، کاربران این سرویس نیازی به وارد کردن رمز عبور ندارند. در حال حاضر سرویس جدید رمز عبور فقط برای کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در دسترس است و به زودی برای کاربران ویندوز و مک نیز ارائه خواهد شد.

از طرفی شرکت دراپ باکس گفته است قابلیت جدیدی برای کاربران فراهم آورده است که توسط آن کاربران می‌توانند اسناد شخصی خود را در سیستم ابری این شرکت ذخیره کنند. نام این سرویس Vault است. با استفاده از Vault کاربران می‌توانند اسناد و مدارک هویتی خود مثل شناسنامه و کارت شناسایی و یا فایل‌های مهم و حساس خود را در سیستم ابری این سرویس نگهداری کنند. قابلیت جالبی که در این سرویس در اختیار کاربران قرار داده شده است این است که کاربران می‌توانند به افراد مورد اعتماد خود مثل دوستان و یا خانواده اجازه دسترسی فوری به اسناد بدهند.

به گفته شرکت دراپ باکس کاربران به جای نگهداری اسناد مهم به صورت فیزیکی می‌توانند همه این اسناد مهم را در دراپ باکس نگهداری کنند و از امنیت آن مطمئن باشند. مکانیزم این سرویس به این گونه است که هر چیزی که در این سیستم ابری نگه‌داری شود دارای یک پین ک 6 رقمی خواهد بود و مدارک در طول آپلود شدن رمزنگاری می‌شوند. دسترسی به همه این مدارک تنها از طریق این پین کد که رمزنگاری اسناد بر اساس آن انجام شده، امکان پذیر خواهد بود. سرویس Vault به همراه نسخه بتا دراپ باکس پلاس روی گوشی‌های تلفن همراه در اختیار کاربران خواهد بود و تا هفته آینده روی همه سیستم‌عامل‌ها در دسترس همه کاربران خواهد بود.

بعد از اینکه اطلاعاتی در خصوص یک اشتباه امنیتی دراپ باکس و اثر آن بر روی بیش از 60 میلیون کاربر در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی منتشر شد، اعتبار دراپ باکس در حفظ امنیت کاربران، موضوعی که یکی از نقطه قوت‌های این شرکت به شمار می‌رفت، زیر سوال رفت. بعد از این اتفاق، دراپ باکس سعی کرد تا سرویسی برای حفظ امنیت کاربران خود ارائه دهد. اگرچه بسیاری از شرکت‌های قدرتمند دنیا تاکنون سرویس‌های معتبر زیادی در زمینه مدیریت رمز عبور در اختیار کاربران خود قرار داده‌اند. به عنوان مثال برخی از این شرکت‌ها به کاربران خود اطلاعاتی در خصوص تاریخچه امنیت یک وب سایت ارائه می‌دهند و این اطلاعات می‌تواند باعث شود تا قبل از لو رفتن اطلاعات، کاربران اقدامات لازم را برای حفظ اطلاعات خود انجام دهند.

بنابر اعلام دراپ باکس، این شرکت به زودی امکانات و سرویس‌های جدید را برای کاربران بالای 13 سال ارائه خواهد کرد که به صورت تدریجی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به عنوان ارائه یک فضای اشتراکی خانوادگی برای قرار دادن تصاویر، اسناد و فایل‌ها یکی از سرویس‌های جدید دراپ باکس خواهد بود که به زودی به طور رسمی منتشر خواهد شد. هنوز مشخص نیست نحوه استفاده از این سرویس‌ها چگونه و یا چه قیمتی خواهد بود. اما تا اواخر سال جاری میلادی در دسترس خواهند بود.

ارسال نظر