دوربین پرچم دار DSLR فول فریم نیکون معرفی شد

نیکون اخیرا در یکی از صفحات جهانی اش اعلام کرده است که روی ارائه جانشینی برای D4S کار می کند.

دوربین پرچم دار DSLR فول فریم نیکون معرفی شد

این خبر بیانگر این نکته است که این شرکت در حال طی کردن روند توسعه مدل Nikon D5 است که پرچم دار آینده این کمپانی و از نوع دی اس ال آر FX-format خواهد بود. فعلا اطلاعات بیشتری در مورد قیمت و یا زمان ارائه آن منتشر نشده است. نیکون همچنین اعلام کرده که در حال فعالیت بر روی تعدادی لوازم جانبی مثل فرستنده بی سیم WT-6 و فلاش SB-5000 است که می بایست همراه با D5 معرفی شود.

به گزارش کلیک،با توجه به زمان انتشار این خبر معرفی آن احتمالا در نمایشگاه CES 2016 خواهد بود. اگر چه ما هیچ جزییاتی در مورد مشخصات و ویژگی های Nikon D5 در اختیار نداریم ولی حدس زدن ویژگی هایی آن چندان هم دشوار نیست. نیکون به احتمال زیاد لنز قدیمی 16.2 را از دور خارج خواهد کرد و لنز بزرگ تری را جایگزین آن می کند تا قادر به پشتیبانی از فیلم برداری با کیفیت 4K باشد. همچنین میتوان ویژگی هایی مثل نقطه فوکوس خودکار بیشتر، عکاسی پیوسته سریع تر و حساسیت بیشتر ISO را از D5 انتظار داشت.

Nikon D5 به احتمال زیاد D4S را که در ماه فوریه گذشته به عنوان یک نسخه بهبود یافته از D4 در هند معرفی شده بود، از دور خارج خواهد کرد. پرچم دار فعلی از ویژگی هایی مانند پردازنده تصویری ارتقا یافته Expeed 4 (یک پله بالاتر از Expeed 3)، حساسیت بیشتر ISO به میزان 25600، عکاسی پیوسته 11 فریم در ثانیه و فیلم برداری فول اچ دی 60 فریم در ثانیه برخوردار بوده و قیمت بیشتری هم دارد.

در مورد قیمت هم با توجه به قیمت D4S انتظار ما این است که مدل آینده حدود 6000 دلار فقط برای بدنه قیمت گذاری شود. امیدواریم که ماه آینده با نزدیک شدن به نمایشگاه CES 2016، جزئیات بیشتری از این مدل به دست آوریم.

منبع: gadgets.ndtv.com

ارسال نظر