آکواریوم مجازی فرودگاه دبی با اسکن چهره مسافران امنیت را برقرار می کند!

رسانه کلیک - فرودگاه بین‌المللی دبی امارات قرار است از سیستم امنیتی جالبی برای تشخیص چهره مسافران خود بهره بگیرد که طی آن با عبور از یک آکواریوم مجازی هویت افراد مشخص می‌شود.

آکواریوم مجازی فرودگاه دبی با اسکن چهره مسافران امنیت را برقرار می کند!

به گزارش کلیک ؛ به نقل از وب‌گاه ورج؛ تشخیص هویت و شناسایی افراد یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت‌های هواپیمایی به‌ ویژه فرودگاه‌ها محسوب می‌شود. از طرف دیگر، برای تأمین امنیت پروازها و همچنین فرودگاه‌ها شناسایی افراد از اهمیت بسزایی برخوردار است. حال، فرودگاه دبی با خلاقیت و بهره‌گیری از فناوری های پیشرفته در نظر دارد این هدف را با یک آکواریوم مجازی محقق سازد.

آکواریوم مجازی فرودگاه دبی شبیه یک تونل است که به ۸۰ دوربین امنیتی مجهز شده که در زمان عبور مسافران چهره آن‌ها را اسکن کرده و هویت فرد را مشخص می‌کند. این خلاقیت فرودگاه دبی در حالی با فناوری ترکیب‌شده که به زیبایی‌های بصری نیز توجه شده است و در این آکواریوم تصاویر زیبا از مناظر طبیعی و یا تبلیغات به نمایش گذاشته می‌شود تا مسافران با تماشای آن به وجد بیایند.

مسافران پس از پایان تونل با پیام «سفر خوشی داشته باشید» بدرقه می‌شوند و در صورتی‌ که فرد مشکوک باشد، چراغ‌قرمز و هشدار به صدا درمی‌آید و مأموران امنیتی به استقبال فرد می‌روند.

این آکواریوم نه‌ تنها موفق شده دوربین‌ها و فناوری‌های اسکن چهره‌ها را پنهان کند، بلکه مسافران با تماشای تصاویری که در تونل آکواریوم به نمایش گذاشته می‌شود، به اسکن بهتر چهره‌شان نیز کمک می‌کنند.

این پروژه جذاب با همکاری و مشارکت هواپیمایی متمول امارات (Emirates) تابستان سال آینده میلادی در ترمینال ۳ فرودگاه دبی اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است؛ فرودگاه دبی یکی از پرترافیک‌ترین فرودگاه‌های جهان است که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ تعداد مسافران این فرودگاه به بیش از ۱۲۴ نفر میلیون برسد و بهره‌گیری از این فناوری می‌تواند به تسریع خدمات به مسافران کمک بسیاری کند. هرچند این فناوری تازه، حریم خصوصی افراد را به خطر می‌اندازد و باید دید مسافران در مواجه با آن چه برخوردی خواهند داشت.

ارسال نظر