پهپادهای مسافربر در دبی آزمایش شد

رسانه کلیک - یکی از شرکت‌های حمل و نقل اصلی دبی، اولین آزمایش خود را در زمینه تاکسی‌های هوایی با استفاده از یک پهپاد مسافربر انجام داد. این آزمایش موفقیت‌آمیز، نویدبخش آینده‌ای درخشان برای تاکسی‌های هوایی است.

پهپادهای مسافربر در دبی آزمایش شد

دبی از زمانی که به صورت رسمی اعلام کرد که بر روی مکانیزم تاکسی‌های هوایی کار می‌کند، تا به امروز پیشرفت‌های قابل توجهی را تجربه کرده است. روز دوشنبه، یک پرواز آزمایشی برای یکی از تاکسی های هوایی این شهر انجام شد. برای این پرواز، یک پهپاد مسافربر دو نفره ۱۸ ملخ مورد استفاده قرار گرفت که توسط شرکت آلمانی Volocopter با همکاری شرکت آلمانی Daimler ساخته شده است.

این وسیله نقلیه اتوماتیک مانند یک هلیکوپتر فرود می‌آید. شاهزاده شیخ حمدان بن محمد برای یک پرواز پنج دقیقه ای که ۲۰۰ متر بالاتر از سطح زمین انجام شد، این پهپاد را مورد آزمایش قرار داد.

این پرواز آزمایشی یک نمایش کوتاه بود، اما دبی و Volocopter در نهایت می خواستند که این پرواز تا ۳۰ دقیقه طول بکشد. مقامات دبی و شرکت Volocpter برای آینده تصمیمات ویژه‌ای دارند.

مردم این شهر در آینده نزدیک قادر خواهند بود از طریق یک برنامه مانند Uber، تاکسی‌های هوایی خود را انتخاب و درخواست دهند تا در اسرع وقت در اختیارشان قرار گیرد و هر مسیری را بوسیله آن طی کنند. آنها می خواهند این سرویس را طوری پیاده‌سازی کنند تا مسافرین با استفاده از هر تاکسی پرواز با باتری و روتور پشتیبانی و نیز چند چتر نجات احساس امنیت کنند.

این پهپاد مسافربر که با باطری کار می‌کند (و هر شارژ آن نیم ساعت عمر دارد)‌ می‌تواند مسافت پنجاه کیلومتر را پرواز کند. سرعت این پهپاد به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، اما مسئولان می‌گویند که سرعت مجاز آن برای پرواز در آسمان دبی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

امارات متحده عربی مدتهاست در حال تلاش برای درآمیختن فن‌آوری‌های روز با زندگی روزمره ساکنان این کشور است. حاکم دبی، شیخ محمد بن رشید ال مکتوم، سال گذشته اعلام کرده بود که می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰، بیست و پنج درصد مسافرت‌های درون‌شهری ساکنان دبی با خودروهای بدون راننده صورت گیرد.

در حال حاضر خودروهای بدون سرنشین و جعبه مانند EZ10، ساخت شرکت ایزی ‌مایل فرانس، در اطراف برج الخلیفه، بلندترین برج جهان، در رفت آمدند. در همین راستا، مسئولان دبی با شرکت هایپرلوپ که مقر آن در لس آنجلس است و قطارهای با سرعت بسیار بالا می‌سازد، وارد مذاکره شده تا به بررسی امکان ساخت تونلی برای تردد این قطار بین ابوظبی و دبی بپردازد.

فلورین راتر، رییس شرکت Volocopter گفت که مدل فعلی قادر به پرواز بر اساس مسیرهای GPS است، اما این شرکت قصد دارد در آینده قابلیت پیاده سازی کامل را به دست آورد.

راتر این اطمینان را داد که تاکسی‌های هوایی می توانند موانع پیش رو را تشخیص دهند و بدین ترتیب از برخورد با دیگر تاکسی های در حال پرواز جلوگیری کنند.

ارسال نظر