داک داک گو محبوب‌ترین موتور جستجوی جایگزین در محصولات اندرویدی شد

رسانه کلیک - گوگل دیگر موتور جستجوی پیش فرض سیستم عامل اندروید در اتحادیه اروپا نیست. در همین راستا، داک داک گو محبوب‌ترین موتور جستجوی جایگزین شده است.

داک داک گو محبوب‌ترین موتور جستجوی جایگزین در محصولات اندرویدی شد

در گذشته اتحادیه اروپا شرکت گوگل را به علت اجبار کاربران به استفاده از موتور جستجوی خود، جریمه کرد ( جریمه ۲٫۴ میلیارد یورویی گوگل توسط اتحادیه اروپا ). پس از این موضوع، گوگل به شرکت های دیگر اجازه داد تا موتور جستجوی خود را درون این سیستم عامل قرار دهند. اواسط سال گذشته میلادی این موتورهای جستجوی جایگزین در اختیار کاربران قرار گرفتند. به تازگی گوگل محبوب ترین موتور جستجوی جایگزین در کشورهای مختلف را اعلام کرده است.

داک داک گو در صدر لیست

برنده این رقابت، موتور جستجوی داک داک گو است. این موتور جستجو که روی حریم شخصی کاربران تمرکز دارد، در تمام کشورهای اروپایی غیر از انگلستان در صدر لیست قرار گرفته است. در کشور انگلستان، موتور جستجوی مایکروسافت یعنی بینگ در صدر لیست به چشم می خورد. این موتور جستجو در سایر کشورها نتوانسته در مقام اول تا سوم قرار بگیرد.

داک داک گو

دومین موتور جستجوی جایگزین محبوب در این لیست، Info.com است. از دیگر موتورهای جستجوی محبوب در محصولات اندرویدی در اتحادیه اروپا می توان به Qwant PrivacyWall، و Yandex اشاره کرد. در حال حاضر صفحه مربوط به انتخاب موتور جستجوی پیش فرض در هنگام اولین استفاده از پلی استور ظاهر می شود. از ماه مارس سال جاری میلادی، این صفحه در هنگام راه اندازی اولیه محصولات اندرویدی در برابر چشم کاربران قرار می گیرد.

در ادامه لیست موتورهای جستجوی جایگزین محبوب در برخی کشورهای اروپایی را مشاهده می کنید:

کشور

موتورهای جستجوی برنده

اتریش DuckDuckGo, GMX, Info.com
بلژیک DuckDuckGo, Info.com, Qwant
دانمارک DuckDuckGo, Givero, Info.com
فنلاند DuckDuckGo, Info.com, Yandex
فرانسه DuckDuckGo, Info.com, Qwant
آلمان DuckDuckGo, GMX, Info.com
ایتالیا DuckDuckGo, Info.com, Qwant
هلند DuckDuckGo, GMX, Info.com
نروژ DuckDuckGo, Info.com, PrivacyWall
سوئد DuckDuckGo, Info.com, PrivacyWall
انگلستان Bing, DuckDuckGo, Info.com
لهستان DuckDuckGo, Info.com, Yandex
ارسال نظر