اپلیکیشن آموزش زبان Duolingo کمک مالی دریافت کرد!

رسانه کلیک - شرکت درایو کپیتال Drive Capital صد دارد تا قسمتی از سرمایه خود را در اپلیکیشن آموزش زبان Duolingo سرمایه‌گذاری کند.

اپلیکیشن آموزش زبان Duolingo کمک مالی دریافت کرد!

Duolingo سرویس آموزش زبان مشهور است که توسط پروفسور لوییس فون آن توسعه‌یافته است. در این نرم‌افزار کاربرانی که به زبان انگلیسی مهارت دارند می‌توانند زبان‌های آلمانی، فرانسه، اسپانیایی، روسی، ویتنامی، ایتالیایی، سوئدی، ترکی استانبولی، عبری، اسپرانتو، اکراینی، نروژی و پرتغالی را بیاموزند.

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت Drive Capital سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری بر روی دولینگو کرده است و در حال ارزش سهام این برنامه به ۷۰۰ میلیون دلار رسیده است.

جینا گاتهیلف، مدیر بازاریابی دولینگو در رابطه با همکاری دولینگو و Drive Capital افزوده است: دولینگو پیشنهادهای زیادی برای همکاری و سرمایه‌گذاری داشت که در میان انبوه گزینه‌ها، ترجیح داد تا Drive Capital انتخاب کند. شرکت نیاز مالی شدیدی نداشته ولی ترجیح داده در این شرایط سرمایه‌گذاری سودآوری داشته باشد.

کاربران دولینگو در ماه‌های اخیر از مرز ۲۰۰ میلیون کاربر گذشته‌اند که حدود ۲۵ میلیون آن‌ها، کاربران فعال هستند.

دولینگو قصد دارد تا سال ۲۰۱۸ فعالیت‌های خود را گسترش دهد و تا نیمه اول ۲۰۱۸ کارمندان خود را از ۸۰ نفر به ۱۵۰ نفر خواهد رساند. بیشتر نیروهایی که در حال استخدام شدن در دولینگو هستند، مهندسان و طراحان به‌حساب می‌آیند.

دولینگو قصد دارد در آینده اپلیکیشنی مناسب برای افراد با سطح زبان متوسط و پیشرفته ارائه دهد تا این افراد هم با استفاده از دولینگو پیشرفت کنند. دولینگو به‌تازگی دوره‌های آموزش زبان ژاپنی را به دوره‌های آموزش زبان خود اضافه کرده است. این اولین دوره زبان آسیایی در این اپلیکیشن است. دولینگو قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۸ دوره‌های آموزش زبان کره‌ای و چینی را هم به دوره‌های خود اضافه کند.

از دیگر زمینه‌هایی که دولینگو در حال گسترش آن است، استفاده از هوش مصنوعی در اپلیکیشن است. دولینگو قصد دارد هوش مصنوعی را به‌منظور پاسخگویی به سؤال کاربران در اپلیکیشن قرار دهد.

در سال گذشته آماری از مخارج دولینگو منتشر شد که این شرکت در هرروز چیزی برابر با ۴۲٫۰۰۰ دلار صرف پرداخت حقوق کارمندان و هزینه سرورهای خود می‌کند، شاید با نگاهی به این اعداد و ارقام بتوان فهمید که چرا دولینگو قصد دارد تا سرمایه‌گذاری جدید پیدا کند.

ایده اولیه دولینگو با چیزی که امروز به‌عنوان اپلیکیشن آموزش زبان رایگان است بسیار تفاوت داشت. ایده اولیه ساخت اپلیکیشن دولینگو، ساخت یک اپلیکیشن ترجمه آنلاین برای کسب‌وکار و بیزینس بود که در مراحل اولیه با شکست مواجه شد ولی از همین شکست ایده اپلیکیشن موفق دولینگو رشد یافت.

ارسال نظر