دستگاه DVR و تست فناوری نوین ضبط ابری

اگر علاقمند به آشنایی با فناوری های روز دنیا هستید این مقاله را بخوانید چون قصد داریم از محصولی به نام دستگاه DVR و تست ضبط ابری روی آن صحبت کنیم که امروزه به عنوان یک فناوری جدید در حال استفاده است.

دستگاه DVR و تست فناوری نوین ضبط ابری

به گزارش کلیک ، دستگاه DVR مانند یک سرور سیستم مدار بسته آنالوگ است که در آن دوربین های مدار بسته به دستگاه DVR متصل می ‌شوند و با آن می توان کارهای مربوط به ضبط، پخش یا انتقال تصاویر را انجام داد.

روز به روز بر تعداد کاربران این فناوری اضافه می شود. اما در حال حاضر استفاده از فضای ابری به عنوان یک ویژگی برتر برای آن در حال رایج شدن است.

ضبط تصاویر دوربین ‌های مدار بسته با دستگاه DVR را می‌ توانید توسط هارد دیسک نصب ‌شده در دستگاه انجام داده و سپس آن ها را مورد بازبینی قرار دهید و یا از آن ها پشتیبان گیری کنید.‌ ضمن اینکه با اتصال دستگاه DVR به نمایشگر می‌ توان تصویر همه دوربین ‌ها را به‌ صورت یکپارچه در یک صفحه تماشا کرد. این ابزار امروزه در سطح وسیعی در سازمان‌ ها مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین از طریق پورت LAN که بر روی دستگاه DVR قرار دارد می‌توان تصاویر دوربین‌ ها را به محیط شبکه کامپیوتری وارد کرده و یا آن ها را از طریق اینترنت مشاهده کنید و فرمان ‌های لازم را صادر نمایید.

به عنوان مثال از طریق پورت RS485 موجود بر روی دستگاه DVR می ‌توان دوربین‌ های گردان یا دوربین‌ های زوم را کنترل کرد.

در حال حاضر تعداد شرکت‌ هایی که روی قابلیت ‌های ابری یا شبکه ای DVR کار می‌کنند، خیلی کم است. TiVo یکی از این شرکت‌ ها است و عملکرد این شرکت به‌ گونه ‌ای بوده که توانسته جایگاه مناسبی برای خود در این فناوری پیدا کند.

بر اساس این گزارش، مدل جدیدی از محصولات این شرکت، یک DVR شبکه ‌ای است که برای دریافت پخش زنده OTA و تبدیل کدها و ارسال آن به ‌صورت یک جریان تصویری سیم ‌دار یا بی‌سیم طراحی ‌شده است.

به تازگی اعلام شده است که قرار است محصول جدیدی از این برند رونمایی شود که احتمالا نسخه ارتقاء یافته K-capable Bolt ۴ است. پست ‌های Zatz نشان می دهد که این دستگاه یک محصول منحصر به فرد است که توانایی رقابت با دستگاه‌ های موجود در بازار را دارد.

ارسال نظر