Dyson اولین ماشین الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۰ می‌سازد

رسانه کلیک - شرکت لوازم خانگی Dyson قصد دارد با ساخت اولین ماشین الکتریکی خود تا سال ۲۰۲۰ قدم جاه طلبانه ای در مسیر پیشرفت بردارد.

Dyson اولین ماشین الکتریکی خود را تا سال ۲۰۲۰ می‌سازد

به گزارش کلیک ؛ وبسایت thenextweb در مطلبی نوشت؛ جیمز دایسون ، مخترع و بنیانگذار شرکت لوازم خانگی Dyson با اعلام خبر ساخت اولین ماشین الکتریکی این کمپانی اظهار داشت: «این یک گام جدی برای کسب و کاری ۳۰ ساله است».

دایسون در توئیتر خود نوشت: «ما در حال کار بر روی یک خودرو با باتری الکتریکی هستیم که تا سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می شود».

وی توضیحات بیشتری در خصوص سایر ویژگی های ماشین الکتریکی دایسون ارائه نکرده اما ورود این شرکت تولیدی محصولات خانگی اسباب شگفتی بسیاری از مردم را فراهم کرده است.

گفتنی است؛ شرکت Dyson یک شرکت دانش بنیان در بریتانیا است که برای اولین بار در اوایل دهه ۹۰، یک جارو برقی بدون کیسه را توسعه داد و بعد از آن هم به ساخت لوازم خانگی مانند جارو برقی، خشک کن دست، بخاری و غیره مشغول بود؛ البته محصولات فعلی این شرکت به هیچ وجه در بازار حرف خاصی برای گفتن ندارند.

این شرکت انگلیسی اکنون بیش از ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و با بکارگیری ۴۰۰ متخصص قصد دارد وارد بازار خودروهای الکتریکی شود.

شاید به نظر برسد که صنعت خودروسازی الکتریکی در حال حاضر خیلی رقابتی نیست، اما هرگز نباید رقبایی مانند تسلا را دست کم گرفت. مدیر عامل تسلا، الون ماسک (Elon Musk) سومین ماشین الکتریکی این شرکت را سال گذشته به جهان معرفی کرد، ضمن آنکه فولکس واگن هم با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد دلاری قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بخش خودروهای الکتریکی خود را توسعه دهد. از این گذشته، تا سال ۲۰۲۰ که ماشین الکتریکی دایسون آماده ورود به بازار شود، حتما برخی دیگر از سازندگان خودرو نیز پا به این عرصه می‌گذارند.

بنیانگذار شرکت دایسون به خبرگزاری بی بی سی گفت: هنوز قیمت خودرو را مشخص نکردیم، اما مسلما این خودرو ارزان نخواهد بود.

ارسال نظر