مردم بعد از زلزله فقط از تلگرام استفاده کنند؛ تماس تلفنی کارساز نیست

رسانه کلیک - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: مردم در دقایق اولیه بعد از زلزله از تماس تلفنی بپرهیزند و از تلگرام استفاده کنند و در صورتی که به شبکه اینترنت دسترسی دارند به جای ازدحام و ایجاد ترافیک در شبکه تلفن همراه از شبکه‌ های اجتماعی مبتنی بر دیتا بهره‌مند شوند.

مردم بعد از زلزله فقط از تلگرام استفاده کنند؛ تماس تلفنی کارساز نیست

به گزارش کلیک ؛ به نقل از عصر اقتصاد، مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان درباره عملکرد پیام رسان‌ های شبکه اجتماعی و به خصوص تلگرام در زمان زلزله گفت: با توجه به بحران‌ های ایجاد شده، استفاده مردم از شبکه‌ های اجتماعی در زمان بحرانی مانند زلزله اقدام بسیار مناسبی است و من نیز با این مسئله موافق هستم چرا که پس از زمین لرزه‌ها شبکه ارتباطی اینترنت نسل سوم و چهارم در دسترس بودند و شبکه‌ های اجتماعی به مردم با سرعت بالایی سرویس ارائه می‌کردند.

وی افزود: مردم در دقایق اولیه بعد از زلزله از تماس تلفنی پرهیز کنند و در صورتی که به شبکه اینترنت دسترسی دارند، به جای ازدحام و ایجاد ترافیک در شبکه تلفن همراه از شبکه‌ های اجتماعی مبتنی بر دیتا مانند تلگرام استفاده کنند، چرا که ظرفیت پهن باند بالاتر از ظرفیت شبکه های صوتی است.

الهامی تاکید کرد: طراحی و ایجاد شبکه رادیویی VHF یکپارچه در استان‌ ها برای مدیریت بحران و ارتباطات پایدار در زمان وقوع بحران هایی مانند زلزله ضروری است.

ارسال نظر