نام بازی Unravel تغییر نخواهد کرد

اگر خبرهای دنیای گیم را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که مدتی پیش شایعه ای مبنی بر اینکه نام بازی محبوب Unravel تغییر خواهد کرد، به گوش رسید. این شایعه از اینجا شروع شد که سازمان USPTO اجازه نمی دهد عنوان Unravel با این نام منتشر شود و باید نام بازی تغییر کند. به تازگی کمپانی الکترونیک آرت به صورت رسمی اعلام کرد که بازی Unravel با همان نام منتشر خواهد شد و از این بابت هیچ مشکلی ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

نام بازی Unravel تغییر نخواهد کرد

این شایعه از اینجا شروع شد که سازمان USPTO اجازه نمی دهد عنوان Unravel با این نام منتشر شود و باید نام بازی تغییر کند. به تازگی کمپانی الکترونیک آرت به صورت رسمی اعلام کرد که بازی Unravel با همان نام منتشر خواهد شد و از این بابت هیچ مشکلی ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش کلیک، سازمان USPTO که وظیفه ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا را برعهده دارد، در ماه ژوئن سال 2015 به استودیوی الکترونیک آرت اخطار داده بود که نام تجاری Unravel در گذشته توسط فرد دیگری ثبت شده است و این کمپانی قادر نخواهد بود که این نام را بر روی جلد بازی خود چاپ کند. در یک پرونده 123 صفحه ای نوشته شده بود که نام تجاری Unravel در گذشته توسط یک کمپانی دیگر به صورت رسمی ثبت گردیده است. اما جالب اینجاست که این کمپانی که صاحب امتیاز نام Unravel است، در زمینه سرگرمی فعالیت می کند و تشابه اسمی این دو محصول موجب سردرگمی مردم می شود. این اخطار نیز توسط کمپانی الکترونیک به صورت رسمی تایید شده است.

اما آن کمپانی ای که صاحب امتیاز نام Unravel است، SimplyFun, LLC نام دارد. این کمپانی در گذشته یک بازی رومیزی ای مخصوص کودکان به نام Unravel را وارد بازار کرد که این محصول بیشتر جنبه آموزشی دارد و به همین خاطر این نام توسط کمپانی ذکر شده در وب سایت سازمان USPTO ثبت شده است.

اگرچه هر دو کمپانی در زمینه سرگرمی فعالیت می کنند و اسم Unravel اسم دو بازی مختلف است، اما ما می دانیم که کمپانی الکترونیک آرت در زمینه بازی های ویدیویی فعالیت می کند و کمپانی SimplyFun, LLC در زمینه بازی های فکری (فیزیکی) فعالیت می کند. بنابراین فعالیت این دو کمپانی شباهت زیادی با یکدیگر ندارند.

امروز یکی از کارمندان کمپانی بزرگ الکترونیک آرت در مصاحبه ای به وب سایت معتبر گیم اسپات اعلام کرد که این مشکل برطرف شده و اخطار ارسال شده توسط USPTO باعث تغییر نام بازی Unravel نخواهد شد و این بازی در تاریخ 9 فبریه سال میلادی جاری با همان نام به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

بنا به خبرگزاری ها و منابع معتبر، سازمان USPTO به کمپانی بزرگ الکترونیک آرت 6 ماه فرصت داد تا این کمپانی نام تجاری جدیدی را برای پرونده Unravel انتخاب کند و در غیر این صورت، این پرونده به صورت رسمی از این سازمان حذف خواهد شد و گویا دیگر نام تجاری ای با این نام ثبت نشده است. سرانجام این فرصت 6 ماهه در تاریخ 19 ژانویه سال میلادی جاری مصادف با 29 دی ماه سال 1394 به پایان رسید و پرونده Unravel حذف شد. یکی از اعضای سازمان USPTO اعلام کرد که اگر پرونده ای به صورت غیر عمدی دچار تاخیر شود، با پرداخت هزینه ای قابل بازگشت خواهد بود. اما یک مورد دیگر نیز وجود دارد که کارکنان سازمان USPTO در این خصوص اشتباه کرده اند و در این صورت کمپانی الکترونیک آرت می تواند با ارسال یک نامه به این سازمان، پرونده حذف شده خود را بازگرداند.

کمپانی Electronic Arts هنوز اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده است اما خبر خوبی که برای طرفداران Unravel وجود دارد، این است که نام این بازی تغییری پیدا نخواهد کرد.

این خبر برای اولین بار در وب سایت بزرگ NeoGAF منتشر شد که کاربران پس از شنیدن این خبر، نام های بسیار فوق العاده و زیادی مانند The Chronicles of Yarnia و Yarni's Islandرا پیشنهاد دادند تا سازندگان در صورت تغییر نام این بازی، از این نام ها استفاده کنند. البته نام این بازی تغییری پیدا نمی کند و دیگر در این خصوص نگرانی ای وجود ندارد.

عنوان خلاقانه Unravel که توسط کمپانی ColdWood Interactive کوچک و سوئدی در حال ساخت می باشد، یکی از جالب ترین عناوین سال ۲۰۱۶ محسوب می شود! شخصیت اصلی بازی که توسط یک نخ ساخته شده، شروع می کند تا جهان اطراف خود را به تنهایی بررسی کند. در این بازی گیمرها و کاربران باید توجه داشته باشند که چه میزان از نخ بدن شخصیت بازی Unravel را از دست داده اند و میزان نخ بدن این شخصیت را به صورت متعادل حفظ کنند. این شخصیت دوست داشتنی به کمک نخ از سکوها بالا یا پایین می پرد. البته استودیوی سازنده این بازی ادعا می کند که این حرکات، حرکات ساده ای محسوب می شوند و در نسخه اصلی بازی، حرکات و معماهای پیچیده تری در بازی وجود دارد که به کمک نخ باید این معماها را پیدا کنید. بازی Unravel در تاریخ ۹ فبریه سال ۲۰۱۶ مصادف با سه شنبه ۲۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۴ برای کنسول های Xbox One و PlayStation 4 و همچنین کامپیوترهای شخصی توسط کمپانی نامدار Electronic Arts منتشر خواهد شد.

علاوه بر این، لازم است بدانید که کاربران EA/Origin Access می توانند 5 روز زودتر از کاربران دیگر بازی بی نظیر و دوست داشتنی Unravel را تجربه کنند. پس اگر عضو این شبکه و یکی از طرفداران بازی Unravel هستید، زودتر از دیگران این بازی را تجربه خواهید کرد.

در انتها خبر، دیدگاه ها شما در رابطه با نام تجاری Unravel چیست؟ به نظر شما به دلیل استفاده شدن نامUnravel بر روی یک بازی فکری و فیزیکی و استفاده کمپانی الکترونیک آرت از این نام بر روی یک بازی ویدویی باعث سردرگمی مردم خواهد شد؟ نظرات و دیدگاه های شخصی خودتان را با دیگر کاربران رسانه کلیک در میان بگذارید.

منبع: Gamespot

ارسال نظر