داروی جایگزین ورزش کشف شد

برای بسیاری از افراد، ورزش کردن با تمامی اثرات فوق العاده جسمی و روانی یکی از سخت ترین وظایف  به حساب می آید. دانشمندان علم پزشکی به تازگی دارویی را کشف کردن که بدون کمترین تحرک تمامی فواید ورزش را به بدن منتقل می کند.

داروی جایگزین ورزش کشف شد

به گزارش کلیک، معضل این روزهای جوامع مدرن مشغله های بسیاری ست که افراد را از فعالیت های روتین بدنی دور می کند. تنبلی و عدم تحرک بدنی عوارضی را برای افراد ایجاد می کند که چاقی، دیابت، مشکلات قلبی و عروقی از پیامدهای آن است.

به تازگی دانشمندان دارویی را کشف کرده اند که تمامی فواید جسمی و روانی یک ورزش طولانی را به بدن منتقل می کند بدون اینکه فرد ذره ای خستگی و یا تنش را در بدن خود حس کند . این دارو که بر روی موش ها آزمایش شده بود، اثرات حیرت انگیزی را از خود به جا گذاشته است.

پس از مصرف این دارو توسط موش هایی با وزن بسیار بالا، علائم مشکلات قلبی و عروقی بر روی تست های قلبی بسیار کمتر دیده می شد، که نشانه عملکرد مثبت این دارو ارزیابی شده است.

زیست شناسان با توجه به اثراتی که ورزش در ملکول های عضلانی و ماهیچه ای افراد ایجاد می کنند، ترکیبی را فراهم کرده اندکه تمامی این واکنش ها را بر روی مصرف کننده بوجود می آورد. پروفسور شان مک گی (Sean McGee) استاد دانشگاه زیست شناسی دانشگاه سیدنی و همچنین عضو ارشد تحقیقات دارویی، از چندی پیش تحقیقات گسترده ای را بر روی این ترکیبات آغاز کرده است. وی در مراحل اولیه تحقیق به اثرات ورزش بر روی بافت های ملکولی ماهیچه ها دست یافت. همچنین از اثرات عمده دیگر تحرک بدنی و ورزش سنگین را می توان تبدیل ژن های چربی در متابولیسم بیشتر و سوخت و ساز موثرتر در بدن اشاره کرد، که احتمال حملات قلبی و عروقی را به حداقل می رساند. همچنین تیم تحقیقاتی مک گی، عناصر موثر در چربی سوزی بافت های بدن و همچنین جلوگیری از تجمع چربی در نقاط مختلف را یافته اند که می تواند در تهیه این داروی بی نظیر کارایی داشته باشد. این ترکیبات دارویی بر روی موش هایی با اضافه وزن و همچنین مشکلات قلبی تاثیری شگفت انگیز داشته است که احتمال اختلال در ضربان قلب و همچنین سکته های قلبی در بلند مدت را کاهش می دهد.

محققان همچنین با دستیابی به تکنولوژی پزشکی در حال تغییرات این دارو برای مصرف افرادی با مشکلات مشابه هستند، که احتمال خطرات قلبی و عروقی را در افرادی با وزن بالا کاهش می دهد. این دارو کاربردی که احتمال تولید گسترده آن به طور معمول بین ۵ تا ۱۰ سال آینده تخمین زده شده است.

به گفته طراحان این داروی شگفت انگیز، علاوه بر کاهش وزن و جلوگیری از خطرات قلبی و عروقی، این دارو همچنین برای بیماران دیابت نوع دو نیز موثر شناخته شده است. با توجه به تمامی موارد ذکر شده در خواص این دارو، این نکته قابل توجه را نباید فراموش کرد که تمامی مزیت های ورزش با این دارو به بدن قابل انتقال نیست. برای مثال اندورفین آزاد شده در واکنش های تحرک بدنی هرگز با دارو قابل انتقال نخواهد بود.

ارسال نظر