جستجوی تصویری کالاها در eBay با ویژگی Image Search

رسانه کلیک - فروشگاه اینترنتی eBay در حال ایجاد ویژگی جدیدی تحت عنوان Image Search است که امکان جستجو محصولات با استفاده از تصاویر را برای کاربران فراهم می‌کند.

جستجوی تصویری کالاها در eBay با ویژگی Image Search

این ویژگی جدید بر اساس فناوری‌ بینایی‌ کامپیوتری و یادگیری عمیق ایجاد شده است. عملکرد این ویژگی جدید به این صورت است که تصاویر با بهره‌گیری از فناوری‌ یادگیری عمیق و بینایی کامپیوتری، با تصاویر آپلود شده در فروشگاه مقایسه می‌شوند و سپس نتایج یافت شده، بر اساس تصاویر مورد استفاده توسط کاربر برای جستجو، رده‌بندی شده و برای او نمایش داده می‌شوند.

این ویژگی در آینده تصویری تحولی بزرگ برای فروشگاه eBay ایجاد خواهد کرد؛ زیرا با توجه به اینکه همیشه بیش از یک میلیارد کالا در این فروشگاه در حال عرضه است، جستجوی کالای مورد نظر در میان این همه کالا، کار واقعا دشواری است.

فناوری‌های مورد استفاده در این ویژگی، در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار در یکی از رویدادهای این فروشگاه ایجاد شد و از زمان تا کنون، تیمی از مهندسان کامپیوتر به دنبال ایجاد خدمات بیشتر در این فروشگاه بر پایه هوش مصنوعی هستند. در ضمن مسئولان این فروشگاه اینترنتی اعلام کرده‌اند که در ماه‌های پیش‌رو پروژه‌های بیشتری با استفاده از فناوری بینایی کامپیوتری ایجاد خواهد شد.

همچنین مسئولان eBay اعلام کرده‌اند که به زودی ویژگی جدیدی تحت عنوان Find it on eBay نیز در این فروشگاه اینترنتی ایجاد خواهد شد که اساسا شبیه به ویژگی Image Search است؛ اما به جای اینکه تصاویر در نوار جستجو بارگزاری شوند، کاربران از آدرس‌های URL برای جستجوی کالای مورد نظر خود استفاده کرده و سپس اپلیکیشن موبایل eBay جستجوی کالای مورد نظر را آغاز می‌کند.

یکی از مسئولان فروشگاه eBay اذعان کرده است که تیم فنی این فروشگاه به بهره‌گیری از فناوری‌های جدید جهت کمک به میلیون‌ها خریدار این فروشگاه برای یافتن کالای مورد نظر خود، توجه زیادی می‌کنند.

طبق گفته مسئولان این فروشگاه، ویژگی Image Search پاییز امسال برای اپلیکیشن eBay در اندروید و iOS ایجاد خواهد شد؛ اما ویژگی Find it on eBay تنها برای اپلیکیشن اندروید ایجاد خواهد شد.

ارسال نظر