eBay اولین فروشگاه واقعیت مجازی را می‌سازد

واقعیت مجازی می‌تواند مورد بزرگ بعدی پس از خرید تلفن همراه باشد. این فناوری نه فقط برای بازی، بلکه برای خرده‌فروشی و تجربیات وب‌گردی نیز استفاده می‌شود و eBay اولین شرکتی است که در این راه قدم برمی‌دارد.

eBay اولین فروشگاه واقعیت مجازی را می‌سازد

به گزارش کلیک، eBay با همکاری Myer خرده‌فروش استرالیایی روز چهارشنبه اولین فروشگاه واقعیت مجازی دنیا را راه‌اندازی کرد. اکنون خریداران می‌توانند هزاران محصول Myer را مشاهده کنند بدون این‌که از خانه بیرون بروند.

هنگامی که بخش فروشگاه واقعیت مجازی eBay در اندروید و iOS دانلود شود، با هدست‌هایی مانند سامسونگ Gear VR کار خواهد کرد. eBay و Myer همچنین ۲۰،۰۰۰ shopticals رایگان ارائه می‌دهد که اغلب مانند هدست‌های مقوایی گوگل هستند.

زمانی‌که وارد فروشگاه مجازی می‌شوید، دسته‌بندی‌های مختلفی از اقلام موجود به شما نشان داده می‌شود: لباس زنانه، لوازم الکترونیکی و غیره. کاربران بخش مورد علاقه خود را انتخاب کرده و بر اساس انتخاب خود این فروشگاه را تجربه خواهند کرد. همان‌طور که با انتخاب و رد اقلام پیش می‌روید، الگوریتم فروشگاه خودش را با آنچه تصور می‌کند مورد علاقه شماست وفق می‌دهد.

ebay-vr-shop-ed2

اگر می‌خواهید نگاه نزدیک‌تری به یک ساعت و یا لباس داشته باشید، ۱۰۰ عدد از بهترین محصولات فروشگاه به‌صورت ۳D و بقیه ۱۲۵۰۰ عدد آن در حالت ۲D قابل مشاهده هستند.

به جای داشتن کنترل دستی، کاربران تنها با نگاهشان موارد را انتخاب می‌کنند.این شرکت "جستجوی نگاه eBay" را راه‌اندازی کرده است که با خیره شدن به یک مورد برای چند ثانیه، می‌توان آنان را انتخاب کرد.

موارد مختلف را نیز می‌توان به همان روش به سبد خرید اضافه کرد اما برای تصویه حساب، کاربر باید هدست را کنار گذاشته و به اپلیکیشن eBay مراجعه کند تا بتواند مبلغ خرید را بپردازد.

استیو برن مدیر ارشد بازاریابی و نوآوری فروش eBay گفت "تیم توسعه از جستجوی نگاه استفاده کرده‌اند تا کاربر با سرعت بیشتری در فروشگاه مجازی حرکت کند. چشمان شما بسیار سریع حرکت می‌کنند. جستجوی نگاه در دنیای VR کاملا قابل لمس است." وی افزود با استفاده از این فناوری، هر دو شرکت از فرآیند خرید و آن‌چه مشتری نیاز دارد، درک خوبی به‌دست خواهند آورد.

مخصوصا می‌توان در مورد این‌که چه چیزی چشم خریدار را به خود جلب می‌کند و چگونه خرید می‌کنند، داده‌هایی جمع‌آوری کرد.

Fitbit

برن در ادامه گفت "این‌که کاربر برای خرید باید دستگاه را ترک کند کمی وقت‌گیر است. ساخت یک خرید یک‌پارچه برای محصولات، قدم بعدی است. این‌که فرد چگونه جستجو کرده و انتخاب و خرید را انجام می‌دهد تماما باید در دنیای مجازی باشد."

خرید با دوستان نیز یکی دیگر از مواردی است که باید به آن فکر کرد تا کاربر بتواند دوست یا اعضای خانواده را در خرید خود دخیل کند.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست آیا مشتریان مایل هستند در فروشگاه واقعیت مجازی خرید کنند یا این‌که آن را یک حقه خواهند دانست.

منبع: mashable

ارسال نظر