آیا افراد نابینا می توانند خورشید گرفتگی را مشاهده کنند؟

رسانه کلیک - محققان در تلاشند بتوانند از تکنولوژی در همه ابعاد استفاده کنند. یکی از کاربردهای تکنولوژی ساخت دستگاهی است که نابینایان با استفاده از آن بتوانند خورشید گرفتگی را در زمان واقعی خود مشاهده کنند.

آیا افراد نابینا می توانند خورشید گرفتگی را مشاهده کنند؟

American Printing House یا APH مکانی برای افراد نابینا است که مساحت آن بالغ بر ۸۵۴۰۰ مترمربع است. این موسسه در سال ۱۸۵۸ در لوئیزویل تاسیس شده است و نه تنها مسئول سازمان های غیرانتفاعی است بلکه مسئولیت تولید کتاب های درسی بریل و دیگر اهداف آموزشی به منظور ارتقاء سطح آموزشی نابینایان را نیز به عهده دارد، بخش تحقیقاتی این موسسه وظیفه توسعه تکنولوژی های جدید را بر عهده دارد.

محققان این موسسه دستگاه اولیه ای را با نام Graphiti ایجاد کرده اند که نابینایان و افرادی که نقص بینایی دارند با استفاده از این دستگاه می توانند خورشید گرفتگی را در زمان واقعی آن مشاهده کنند، چنین امری قبلا هرگز محقق نشده است.

Graphiti چیست؟

Graphiti طی تحقیقاتی در APH تولید شده است. از لحاظ فنی این دستگاه دارای صفحه نمایشگر لمسی چندسطحی دینامیکی است.

Graphiti یک صفحه مربعی بزرگ با لبه های سیاه است و مجموعه ای از دکمه ها در دو ردیف منظم در قسمت پایین آن قرار گرفته اند. صفحه نمایشگر این دستگاه برخلاف iPad دارای ۴۰ تا ۶۰ شبکه پین های متحرک است. درواقع می توان گفت کمی مشابه لایت برایت است.

پین های یکپارچه Graphiti بسیار کوچکترند و می توانند همه انواع اطلاعات لمسی را نمایش دهند، هرچیزی از نمودار گرفته تا ترسیم ها و حتی تصاویر خورشید گرفتگی را نیز می توانند نمایش دهند. از آنجایی که می توان پین ها را در ارتفاعات مختلف تنظیم کرد، Graphiti می تواند داده های توپوگرافیکی مانند نقشه ها، سایه و رنگ ها را نیز نشان دهد.

درحالی که Graphiti هنوز یک ایده است، APH کاربردهای متعددی را برای این دستگاه یافته است، بخصوص برای دانش آموزان نابینا و کم بینا.

رئیس APH "کریج مادور"می گوید: "بزرگترین مسئله در آموزش هر کودک نابینا دریافت اطلاعات گرافیکی در زمان واقعی آن مانند دیگر همنوعان خود است."

ارسال نظر