ارزش پول روسیه ۴۱ درصد سقوط کرد | تحریم‌های مختلف علیه روسیه

به گزارش کلیک به نقل از عصرایران، از زمان آغاز حمله به اوکراین (پنجشنبه گذشته) ارزش پول روسیه تاکنون 41 درصد سقوط کرده است. همچنین از روز جمعه گذشته تا امروز، این کاهش 29 درصد بوده است.

ارزش پول روسیه ۴۱ درصد سقوط کرد | تحریم‌های مختلف علیه روسیه

ارزش پول روسیه ۴۱ درصد سقوط کرد

به گزارش کلیک به نقل از عصرایران، از زمان آغاز حمله به اوکراین (پنجشنبه گذشته) ارزش پول روسیه تاکنون 41 درصد سقوط کرده است. همچنین از روز جمعه گذشته تا امروز، این کاهش 29 درصد بوده است.

بر اساس گزارش اسکای نیوز عربی، ارزش روبل روسیه در مقابل دلار در معاملات آسیایی به میزان 41 درصد کاهش یافت و به رقم 119 روبل در مقابل یک دلار آمریکا رسید.

روز پنجشنبه گذشته، هر دلار امریکا در مقابل 84 روبل روسیه معامله شد.

در یک ماه اخیر نیز ارزش روبل روسیه در مقابل دلار آمریکا 53 درصد کاهش یافته است.

بانک مرکزی روسیه در واکنش به این اتفاقات، اعلام کرد که مجموعه اقداماتی را برای حمایت از بازارهای داخلی در برابر تحریم‌های خارجی آغاز خواهد کرد.

روز پنجشنبه و به دنبال آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، در همان روز، ارزش پول روسیه (روبل) در مقابل دلار بیش از 3 درصد کاهش یافته بود و همین موضوع باعث شد بورس مسکو فعالیت خود را متوقف کند.

بیشتر بدانید: ریزش شدید ارزش روبل روسیه نسبت به استیبل کوین تتر

تحریم های غربی علیه روسیه

آمریکا و اتحادیه اروپا گفته اند تحریم های مالی شدیدی را علیه روسیه اجرا می‌کنند. این تحریم‌ها در واکنش به حمله روسیه به اوکراین اعلام شده‌اند. توقیف سپرده‌های بانکی روسیه در غرب، تحریم بانک‌های روسی، تحریم بانک مرکزی روسیه و حذف برخی بانک‌های روسی از سوئیفت از جمله این تحریم‌ها هستند.

حذف بانک‌های اصلی روسیه از سوییفت به معنی ضربه به تبادلات مالی و بانکی روسیه با بانک‌های جهان خواهد بود.

امریکا و کشورهای هم‌پیمان غربی، گفته‌اند که تلاش می‌کنند با اعمال تحریم‌ها، بانک مرکزی روسیه را از استفاده از سپرده‌های مالی خارجی خود منع کند.

تحریم سوییفت به عنوان «سلاح هسته‌ای مالی - بانکی» توصیف می‌شود. (ایران هم در سال‌های قبل از شبکه سوییفت کنار گذاشته شده بود.)

همچنین به دلیل تحریم‌های غربی، کار ابزارهای پرداخت بین المللی نیز در روسیه به زودی متوقف خواهند شد.

صف شهروندان روسیه در مقابل خودپردازها

رسانه های خارجی از صف شهروندان روسیه در مقابل خودپردازها در شهرهای مختلف این کشور گزارش داده‌اند.

این شهروندان تلاش می‌کنند قبل از اجرای تحریم‌ها، سپرده های خود را به پول خارجی (از جمله یورو و دلار و پوند و ...) به صورت اسکناس دریافت کنند، زیرا در صورت اجرای تحریم‌ها، دریافت پول خارجی در روسیه ممنوع و یا بسیار سخت خواهد شد.

سقوط ارزش پول روسیه با تحریم جهانی

در شرایط عادی، شهروندان در روسیه می‌توانند سپرده‌های بانکی خود در سراسر جهان را به ارزهای اصلی دریافت کنند.

ولادیمیر برنامه نویس کامپیوتری 28 ساله که از اعلام نام کامل خود خودداری می‌کند، هنگام انتظار و ایستادن طولانی‌مدت در صف مقابل خودپرداز در یک مرکز تجاری در مسکو گفت: «یک ساعت است که در این صف ایستاده ام. همه جا، ارزهای خارجی تمام شده است. هم‌اکنون فقط روبل وجود دارد.»

تحریم آسمان اروپا در مقابل پروازهای روسیه

ابتدا کشورهای اروپایی به صورت جداگانه و سپس اتحادیه اروپا اعلام کردند آسمان این منطقه در برابر ورود، خروج و عبور پروازهای شرکت های هواپیمایی روسیه ممنوع خواهد شد. این موضوع باعث شد همه پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفلوت (شرکت هوایی دولتی روسیه) به سمت اروپا لغو شده اند.

روسیه هم در مقابل، پرواز شرکت‌های اروپایی در آسمان این کشور را ممنوع کرد.

تحریم فیفا علیه روسیه

فیفا (فدارسیون جهانی فوتبال) هم تحریم‌هایی را علیه روسیه اعلام کرده است. از این پس، مسابقات بین‌المللی فوتبال در خاک روسیه برگزار نخواهد شد، بلکه در کشورهای بی طرف برگزار می‌شود.

همچنین سرود ملی روسیه در مسابقات تیم ملی فوتبال روسیه نواخته نمی‌شود و تیم این کشور تحت نام فدراسیون فوتبال روسیه مسابقه برگزار خواهد کرد و نه تحت نام رسمی این کشور یعنی فدراسیون روسیه.

پیش از این هم اعلام شد که ریاست افتخاری پوتین در فدراسیون جهانی جودو لغو شد ه است.

سیل تحریم‌ها علیه روسیه

شرکت تراشه سازی TSMC صادرات چیپ به روسیه را تحریم کرد تا دسترسی روسیه به تجهیزات لازم برای صنایع نظامی محدود شود.

فیسبوک، توییتر و گوگل درآمدزایی و تبلیغات رسانه‌های دولتی روسیه را مسدود کردند . همچنین فرانسه تحریم شبکه‌های تلویزیونی دولتی روسیه را آغاز کرد.

ارسال نظر