معافیت مالیاتی مؤسسات خیریه منوط به ثبت‌نام در سامانه شد

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد شرط برخورداری از معافیت مالیاتی مؤسسات خیریه، نام‌نویسی در سامانه اینترنتی این وزارتخانه است.

معافیت مالیاتی مؤسسات خیریه منوط به ثبت‌نام در سامانه شد

مریم‌السادات میرمالک ثانی با اعلام این خبر تأکید کرد: «مؤسسات خیریه به منظور برخورداری از معافیت مالیاتی بر اساس بند (و) تبصره (۱۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به منظور ساماندهی و کارآمدسازی سیاست‌های حمایتی، باید در سامانه معرفی شده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کنند.»

وی افزود: «مؤسسات خیریه لازم است تمامی مراحل مربوط به ثبت‌نام از جمله درج شماره‌حساب‌های درخواستی را تکمیل کنند.»

طبق این دستورالعمل مقرر شده است از تاریخ ۱۰ مرداد به بعد، مؤسسات خیریه تمام پرداخت‌های حمایتی خود را از طریق حواله الکترونیک ساتنا/ پایا، با درج عدد ۱۱۰ و شناسه ملی مؤسسه خیریه در قسمت شناسه پرداخت انجام دهند.

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: «گزارش پرداخت‌ها از بانک مرکزی دریافت و پس از ثبت در سامانه، به منظور بررسی به سازمان امور مالیاتی ارسال می‌شود.»

وی بیان کرد: «بر همین اساس صاحبان امضای مؤسسه می‌توانند از پانزدهم اول هر فصل صورت‌حساب عملکرد مؤسسه و شناسنامه اقتصادی مددجویان آن مؤسسه را بر اساس داده‌های پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در پروفایل مربوطه خود در سامانه مشاهده کنند.»

میرمالک با اشاره به اینکه راهنمای تمامی مراحل ثبت‌نام در قالب فیلم آموزشی، راهنما و دستورالعمل در سامانه قابل رویت است، اظهار داشت: «در همین راستا شماره تلفن ۰۲۱۲۵۰۰ برای پاسخگویی به مخاطبان پیش‌بینی شده است.»

مدیرکل دفتر امور حمایتی و توانمندسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: «متقاضیان می‌توانند سؤالات خود را به نشانی پست الکترونیکی که در سامانه آمده، ارسال کنند.»

به گفته او پاسخگویی به سؤالات ظرف مدت ۴۸ ساعت انجام خواهد شد.

سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی مؤسسات خیریه به نشانی tab17.mcls.gov.ir قابل مراجعه است.

ارسال نظر