کد خبر:1353881
اشتراک گذاری
مرتب‌سازی نظرها براساس:

مصوبه واردات ۵۰ هزار خودرو سواری لغو شد

واردات ۵۰ هزار خودرو سواری لغو شد

مصوبه واردات ۵۰‌ هزار دستگاه خودرو سواری در سال ۱۴۰۱ از مصوبات کمیسیون تلفیق مجلس، حذف شد.

حذف مصوبه واردات ۵۰‌ هزار خودرو سواری

پیش از این در جریان بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی عضو این کمیسیون از تصویب واردات ۵۰‌ هزار خودروی خارجی در سال ۱۴۰۱ خبر داده بود. وی تاکید کرده بود که واردات با ارز غیر‌صادراتی و با نظارت بانک مرکزی صورت خواهد گرفت.

در مصوبه کمیسیون تلفیق حتی هزینه‌کرد درآمد حاصل از واردات ۵۰‌ هزار خودرو نیز پیش‌بینی شده بود. به‌طوری که عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ کل کشور گفته بود، در مصوبه یادشده به دولت اجازه داده می‌شود در ازای واردات خودرو به تامین مالی شبکه راه‌‌‌آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی موردنیاز اعم از قطار عادی، برقی، سریع‌‌‌السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام در خطوط ریلی و بخش راه‌‌‌سازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌‌‌خیز در جاده‌‌‌ها و ارتقای مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل‌‌‌ونقل بپردازد.

 اما در کنار واردات خودروی سواری، به دولت اجازه داده شده بود که نسبت به واردات ۱۰‌هزار دستگاه ماشین‌‌‌آلات سنگین با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد اقدام کند. 

با این حال دیروز خبرگزاری تسنیم گزارش داد که کمیسیون تلقیق در دقیقه ۹۰ اقدام به لغو مصوبه واردات خودرو در سال آینده کرده است.

به طوری که بر اساس بند الحاقی یک تبصره ۷ لایحه بودجه، مصوب کمیسیون تلفیق علاوه‌بر حذف واردات خودروی سواری تاکید شده که به منظور تامین مالی شبکه راه‌آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی موردنیاز اعم از قطار عادی، برقی و سریع‌السیر و قطار شهری و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در خطوط ریلی و بخش راه‌سازی با اولویت مناطق محروم و روستایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها، توسعه فرهنگ حمل‌ونقل و ارتقای مدیریت عبور و مرور ناوگان حمل‌ونقل در سال ۱۴۰۱ ، به دولت اجازه داده می‌شود از محل ارز غیر‌صادراتی خود یا دیگران با نظارت بانک مرکزی و با رعایت سیاست‌های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات تعداد ۵۰‌ هزار دستگاه کامیون، اتوبوس بیرون و درون شهری، تریلی، تریلی یخچال‌دار، واگن، واگن یخچال‌دار و کشنده و ۱۰‌هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین معادن و راه‌سازی اعم از نو ساخت یا حداکثر ۵سال ساخت، توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، اقدام کرده و درآمد ناشی از آن را به حساب ردیف جدول شماره ۵ این قانون واریز نماید.

منابع واریزی از محل جداول و ردیف‌های هزینه‌ای مربوط به مصرف می‌‌‌رسد.

منبع: دنیای اقتصاد

 

نظرها

1 نظر

  1. خراب شده ی نفره بگه چه خبر هر روز ی فیلم داریم

    رای موافق 0
    رای مخالف 0

سر‌خط آخرین خبرها

خبرهای بیشتر
آشنایی با ماسک Mirabelle؛ گجت درخشان کننده پوست

پیشرفت تکنولوژی به حوزه سلامت نیز کشیده شده است. شما می توانید با استفاده از...

بیانیه اتحادیه کسب و کارهای فناوری در ایران در مورد پلمپ

کسب‌وکارهای حوزه‌ی فاوا درباره‌ پلمب کسب‌وکارهای شاغل در صنعت فناوری...

ترفند شماره گیری سریع در گوشی های شیائومی
ترفند شماره گیری سریع در گوشی های شیائومی

کاربران انواع گوشی‌های هوشمند در هر روز بارها با استفاده از تلفن همراه خود...

لیست بهترین اپلیکیشن ها برای معماری و نقشه برداری در سال 2022
لیست بهترین اپلیکیشن ها برای معماری و نقشه برداری در سال 2022

اگر شما یک دانشجوی رشته معماری یا فارغ التحصیل آن هستید، توصیه می کنیم لیست...

آیفون تصویری سیار Door-Ringer با قابلیت کنترل از راه دور توسط گوشی

با شنیدن عبارت آیفون تصویری شاید به دستگاه های ثابت جلوی درب منازل فکر کنید؛...

ساخت باتری مبتنی بر آب؛ ارزان‌تر و امن‌تر از نمونه‌های لیتیومی
ساخت باتری مبتنی بر آب؛ ارزان‌تر و امن‌تر از نمونه‌های لیتیومی

تلاش برای یافتن باتری های جایگزین باتری های لیتیومی ادامه دارد و پس از باتری...

نشانه های نزدیک بودن به طرح صیانت با راه اندازی اینترنت کودکان

وزیر ارتباطات از راه اندازی طرحی موسوم به اینترنت ویژه کودککان در آینده...

رمزگشایی از زمان عرضه عمومی گوشی آیفون 14
رمزگشایی از زمان عرضه عمومی گوشی آیفون 14

شایعات از منابع نزدیک به کمپانی اپل حکایت از این دارند که سری آیفون 14 اپل در 13...

گزارش سال 1400 دیجیتون

معرفی دیجیتون:دیجیتون به عنوان بزرگترین پلتفرم سرگرمی و آموزش کودکان در سال...

قیمت شاسی بلندهای پرطرفدار بازار

خودروهای شاسی بلند طی چند سال اخیر به عنوان اتومبیل‌های جادار و راحت...