برای اعتراض به قطع یارانه به کجا مراجعه کنیم؟

دولت بر اساس میزان دارایی، شغل و شاخص‌های متعددی، افراد پردرآمد را شناسایی و یارانه آن‌ها را قطع می‌کند. در این میان عده‌ای از حذف یارانه‌های خود گله‌مند هستند. اما برای اعتراض به قطع یارانه نقدی خود باید چه‌ کار کنیم؟

برای اعتراض به قطع یارانه به کجا مراجعه کنیم؟

برای اعتراض به قطع یارانه نقدی چه‌ کار کنیم؟

بر اساس مصوبه مجلس و قوانین و آیین‌نامه‌های مربوطه، اطلاعات تمام خانواده‌های ایرانی به طور دائم مورد بررسی قرار می‌گیرد. تمام اطلاعات ثبت‌شده، از تعداد خانه و ماشین و املاک گرفته تا میزان حقوق و مسافرت‌ها به دقت سنجیده می‌شود. سپس افراد مختلف در گروه‌های کم‌درآمد تا پردرآمد دسته‌بندی و در واقع دهک بندی می‌شوند.

واضح است که پس از انجام دسته‌بندی و بر اساس مجموعه‌ای از معیارهای خاص، یارانه دهک‌های بالا (یعنی اقشار پردرآمد) حذف می‌شود. اما در این میان ممکن است اشتباهاتی رخ دهد و یا برخی نسبت به نتایج معترض باشند. حال سؤالی مطرح می‌شود که برای اعتراض به قطع یارانه کجا برویم؟

آن دسته از سرپرستان خانوار که از حذف یارانه شکایت دارند، باید با در دست داشتن مدارک معتبر شناسایی، به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.

نحوه اعتراض به قطع یارانه

توجه داشته باشید که این پیامک حتما با سربرگ یارانه (Yarane) ارسال می‌شود. هر شماره دیگری با محتوای قطع یارانه تنها کلاهبرداری و دردسر اضافه خواهد بود. به هر حال پس از دریافت پیامک معتبر می‌توانید جهت اعتراض به قطع یارانه نقدی خود به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کرده و کارهای لازم را انجام دهید.

هنگام مراجعه به دفتر پیشخوان، همان شماره همراهی را باید با خود داشته باشید که پیامک قطعی یارانه برای آن ارسال شده است.

مدرک معتبر شناسایی فراموش نشود. کارت ملی، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه جزء مدارک شناسایی معتبر به حساب می‌آیند.

هنگام مراجعه به پیشخوان، یک فرم رضایت‌نامه به شما داده می‌شود. در این فرم نوشته شده که دولت اجازه دارد به تمام اطلاعات مالی و بانکی آن‌ها دسترسی پیدا کند. رضایت‌نامه را مطالعه و امضا کرده و به پیشخوان تحویل دهید.

همچنین بخوانید: از آذرماه 1400 به بعد یارانه چقدر می‌شود؟

در این صورت، یک کد رهگیری به شماره همراه شما (سرپرست خانوار) ارسال می‌شود. تنها سرپرست خانوار یارانه بگیر می‌تواند برای اعتراض به قطع یارانه نقدی به پیشخوان مراجعه کند.

پس از دریافت کد رهگیری باید به سراغ سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه ها بروید. پس از باز شدن صفحه، کد رهگیری و کد ملی خود (سرپرست) را وارد کنید.

در صورت امکان بررسی مجدد، می‌توانید اعتراض به قطع یارانه خود را در قالب یک درخواست حداقل 200 کلمه‌ای در همان سامانه بنویسید. پس از بررسی این درخواست، نتیجه آن به شماره تماس مربوطه ارسال خواهد شد.

ارسال نظر