تغییر مقررات «فرم ج» مسکن ملی | ثبت نام آسان‌تر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی از تغییر مقررات «فرم ج» مسکن ملی با مصوبه دولت خبر داد که این تغییرات در پالایش مد نظر قرار می‌گیرد و به این صورت ریزش متقاضیان کمتر خواهد شد.

تغییر مقررات «فرم ج» مسکن ملی | ثبت نام آسان‌تر می‌شود

رستم قاسمی در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان لرستان اظهار کرد: «مقررات مربوط به فرم ج با مصوبه دولت تغییر کرده است و به زودی ابلاغ و در پالایش مدنظر قرار خواهد گرفت. این به آن معنی است که ریزش ثبت نام کنندگان در پالایش کمتر خواهد بود. از سوی دیگر اکنون مجردین هم می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند. البته این تغییر هنوز در سامانه جاری نشده است، بنابراین در این طرح متقاضیان زیادی خواهیم داشت.»

قاسمی با بیان اینکه فقدان مسکن یکی از مشکلات مردم است، گفت: «دولت و مجلس برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کرده‌اند. در قانون جهش تولید مزیت‌های خوبی برای متقاضیان دیده شده است. هم زمین رایگان در اختیار قرار می‌گیرد که کمک بزرگی به مردم است و هم تسهیلات خوب با بهره کم برای دهک‌های پایین ارائه می‌شود. ما به التفاوت نرخ بهره را نیز وزارت راه از محل صندوق ملی مسکن می‌پردازد.»

این وزیر دولت سیزدهم گفت: «باید از قدرت استاندار به عنوان رئیس شورای مسکن استان استفاده کرد که زمین‌های متعلق به دولت در این طرح استفاده شود. همچنین زمین‌هایی که قبلاً واگذار شده و در آن ساخت و ساز انجام نشده باید به وزارت راه و شهرسازی برگردد و به طرح نهضت ملی مسکن اضافه شود.»

منبع: مهر

ارسال نظر