جزئیات مالیات بر ارز تشریح شد | مردم عادی شامل نمی‌شوند

برخلاف آنچه روز گذشته اعلام شد، مردم عادی شامل قانون مالیات بر ارز نمی‌شوند.

جزئیات مالیات بر ارز تشریح شد | مردم عادی شامل نمی‌شوند

روز گذشته خبری در رسانه‌های کشور منتشر شد مبنی بر اینکه خرید و فروش ارز مشمول مالیات شد ه و افراد در صورت عدم ثبت و پرداخت به موقع مالیات ارزهای خود جریمه خواهند شد.

با این حال امروز محمد مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی به جزئیات اجرای قانون مالیات بر خرید و فروش ارز و اینکه چه مقدار خرید و فروش ارز مشمول مالیات می‌شود، اشاره کرد.

مسیحی در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد: «همه اشخاص حقیقی و حقوقی اعم از صرافی‌ها که معاملات ارز دارند، مکلف هستند در سایت موردنظر در سازمان امور مالیاتی ثبت‌نام کنند و 10 درصد مالیات خود را پرداخت کنند.»

وی تأکید کرد: «البته افرادی که بر اساس نیاز شخصی ارز تهیه می‌کنند، مشمول این مالیات نمی‌شوند و مردم عادی شامل مالیات بر خرید و فروش ارز نخواهند شد.»

معاون سازمان امور مالیاتی درباره نحوه شناسایی افراد برای وضع مالیات بر خرید و فروش ارز هم چنین توضیح داد: «در فاز اول باید فعالان اقتصادی به سایت موردنظر مراجعه کنند. طبق متن اطلاعیه، بانک مرکزی باید اطلاعات این افراد را به سازمان امور مالیاتی ارائه دهد و افراد باید از طریق بانک مرکزی به سازمان مالیاتی معرفی شوند. زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون و همکاری با بانک مرکزی فراهم شده است.»

ارسال نظر