حذف ارز 4200 تومانی یعنی پراید ۵۰۰ میلیونی و برنج صدهزارتومانی!

این روزها بحث حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در دولت سیزدهم داغ است و نظرات موافق و مخالف زیادی را با خود به همراه آورده، در این میان روزنامه آفتاب یزد مطلب متفاوتی نوشته است از تبعات این تصمیم!

حذف ارز 4200 تومانی یعنی پراید ۵۰۰ میلیونی و برنج صدهزارتومانی!

روزنامه آفتاب یزد درباره اظهارات وزیر اقتصاد که خواستار حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی شده است نوشت:

«تک نرخی شدن ارز، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و تکیه بر واقعیت‌های بازار، نه تنها خواست دولت رئیسی، که آرزوی دولت روحانی و بخشی از تلاش دولت‌های احمدی‌نژاد و از احمدی‌نژاد به قبل نیز بود.

اما نباید خود را به غفلت زد، اقتصادی که وابسته به نفت است و زیر فشار سنگین تحریم اگر قرار باشد همه‌ی کالاها و خدمات را با همان ارز رایج بازار که همچنان حوالی ۲۷ هزار تومان پرسه می‌زند تهیه و تامین کرد آن وقت پرایدِ ۵۰۰ میلیون تومانی و برنج ۱۰۰هزار تومانی و دلار ۸۰ هزارتومانی؛ دمِ دست‌ترین رخدادهایی است که می‌توان به چشم دید!

پس لطفاً به گونه‌ای سخن نگویید که دولت‌های قبل می‌توانسته‌اند و انجام نداده‌اند و شما این امرِ بر زمین مانده را می‌خواهید به انجام برسانید، عالم‌تر از شما معتقد است نه می‌توانید نه دست به چنین اقدامی بزنید. اصلا بگذارید خیال‌تان را راحت کنم "مافیای اقتصادی به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است". حالا به قول آن کشاورز طبسی: خود دانید و مملکت‌تان!»

همچنین بخوانید: پس از حذف ارز۴۲۰۰ تومانی منتظر یارانه ۳۰۰ هزار تومانی باشیم؟

ارسال نظر