چرا هنوز حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت درج نشده است؟

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا هنوز حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت درج نشده است، توضیح داد.

چرا هنوز حقوق مدیران شهرداری در سامانه شفافیت درج نشده است؟

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در واکنش به اینکه هنوز حقوق مدیران و قراردادها در دوره فعلی در سامانه شفافیت بارگذاری نشده است و این نگرانی وجود دارد که شهرداری تمایلی به بارگذاری اطلاعات در این سامانه نداشته باشد، اظهار کرد: «این مسئله کاملا درست است. دستگاه‌های اجرایی در موضوعات مربوط به شفافیت معمولا مقاومت می‌کنند.»

او ادامه داد: «با رفتن شورای پنجم، فاوای شهرداری از این فرصت استفاده کرده و این کار را انجام نداده است. من به این مسئله اعتراض کردم و تذکر دادم و پاسخ آن این بود که قرار است به‌روز شود.»

صادقی با تاکید بر اینکه مجموعه جدید این موضوع را در اولویت‌های اصلی خود قرار داده‌اند، ادامه داد: «تاکید شورای ششم نیز بر این است که آن چیزی را که مردم باید بدانند، در سامانه بارگذاری شود و مردم مطلع شوند و بدانند چه هزینه‌هایی برای شهر انجام می‌شود و خروجی آن به چه صورت است.»

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در دوره ششم چه تعداد قرارداد بسته شده است و علت عدم شفافیت در این خصوص اظهار کرد: «از شهرداری آمار خواستم، اما هنوز گزارشی به من داده نشده است. باید پیگیری شود که سامانه‌های موجود چقدر هزینه و کارایی داشته‌اند و اثربخش بوده‌اند یا نه؛ اما تا امروز هرچه از سازمان فاوا درخواست کردم، امتناع کردند.»

او با تاکید بر اینکه سامانه شفافیت توسعه پیدا می‌کند و ساختارمند و ضابطه‌مند می‌شود، افزود: «با توجه به اینکه سامانه شفافیت بحث جدیدی است، باید تجدیدنظر کنیم و ببینیم چه اطلاعاتی به درد مردم می‌خورد. نحوه دسترسی مردم به این اطلاعات باید مشخص شود. محرمانگی گزارش‌ها باید مرور شود که هر گزارشی محرمانه قلمداد نشود و بر اساس آن در سامانه بارگذاری نشود. گزارش‌هایی که محرمانه باشد نیز به صورت عادی مطرح نشود. این موارد باید یک بار دیگر مرور شود و کمیته هوشمندسازی و شفافیت، آن‌ها را مشخص و ابلاغ کند.»

منبع: ایلنا

ارسال نظر