جزییات حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی اعلام شد

پرداخت حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی بر اساس پنج رتبه خواهد بود و از ۸ میلیون تومان شروع می‌شود.

جزییات حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی اعلام شد

حقوق معلمان پس از اجرای رتبه بندی چقدر اضافه می‌شود؟

اجرای رتبه بندی معلمان از 31 شهریور 1400 بر اساس مصوبه مجلس و با اعتبار 15 هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

با مصوبه کمیسیون تلفیق و بر اساس پیشنهاد دولت در لایحه بودجه سال 1401 طرح رتبه‌بندی معلمان در سال آینده با اعتبار 25 هزار میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

(پیش از این اعلام شده بود که ۴۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در سال آینده در نظر گرفته شده است.)

حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل، مواردی است که به اعتبارِ در نظر گرفته شده برای اجرای رتبه‌بندی معلمان اضافه شده و عملا فرهنگیان بر همین اساس دریافتی خواهند داشت.

حقوق معلمان در پنج رتبه

ضمن اینکه پنج رتبه هم برای معلمان با اجرای رتبه بندی در نظر گرفته شده است.

  • حقوق پایه معلمان دارای رتبه اول‌ که هم‌اکنون 4 میلیون تومان است، بر اساس مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق، در سال آینده 5 میلیون و 600 هزار تومان خواهد شد. ضمن اینکه بر اساس طرح رتبه‌بندی معلمان، حائزین این رتبه با 45 درصد افزایش حقوق مواجه شده و حداقل حقوق آنها به 8 میلیون تومان می‌رسد.
  • معلمان حائز رتبه دوم در قانون رتبه بندی معلمان علاوه بر حقوق پایه سال‌جاری که 5 میلیون و 600 هزار تومان است، با 55 درصد افزایش حقوق مواجه می‌شوند.
  • حائزین رتبه سوم علاوه بر حقوق فعلی که 4 میلیون تومان است، با 65 درصد افزایش، حقوق خود را دریافت خواهند کرد که این رقم بر اساس قانون رتبه بندی معلمان است.
  • حائزین رتبه چهارم علاوه بر حقوق فعلی که 4 میلیون تومان است، با اجرای رتبه بندی معلمان با 75 درصد افزایش دریافتی مواجه خواهند شد.
  • معلمان با رتبه پنجم هم علاوه بر حقوق فعلی که 4 میلیون تومان است، حقوق سال آینده آنها با 95 درصد افزایش مواجه خواهد شد.

کف حقوق معلمان ۸ میلیون تومان شد

«احمد حسین فلاحی» عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: «پایین ترین پرداختی‌ها که مربوط به معلمان رتبه یک هستند ، ۸ میلیون تومان است. اما عمده معلمان کشور از میان رتبه‌های ۱تا ۵ در رتبه‌های ۲و ۳ قرار دارند و تعداد اندکی هم در رتبه‌های ۴ و ۵ و یا ۱ دسته‌بندی می‌شوند. بنابراین کف حقوق اکثریت معلمان، بالای ۸ میلیون و حدود ۱۰میلیون تومان است. معلمان رتبه ۴ و ۵ نیز از ۱۰میلیون به بالا دریافتی خواهند داشت.»

لازم به ذکر است در تاریخ ‍۱۶ اسفندماه شورای نگهبان لایحه رتبه بندی معلمان را تایید کرد .

منابع: فارس، اقتصادآنلاین

ارسال نظر