حقوق 80 میلیونی نمایندگان مجلس صحت دارد؟

شایعه حقوق 80 میلیونی نمایندگان مجلس، موضوع بحث امروز نمایندگان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بود

حقوق 80 میلیونی نمایندگان مجلس صحت دارد؟

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با حواشی بودجه سال 1401 ادامه داشت و در ادامه به موضوع حقوق‌های نجومی هم پرداخته شد.

محمدحسن آصفری، نماینده استان مرکزی در قالب تذکری شفاهی گفت: «در بودجه سال ۱۴۰۱، موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ مطرح است. البته معلوم نیست این ارز به چه کسانی داده می‌شد و دولت باید نظارت می‌کرد. درخواست ما این است که دولت در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به فکر حل مشکلات مردم همچون اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره عمرانی که ده‌ها سال رها شده‌اند، باشد.»

وی افزود: «موضوع حقوق‌های نجومی نیز باید در بودجه سال ۱۴۰۱ مورد توجه قرار بگیرد و جلوی این ریخت‌وپاش‌ها که متاسفانه در برخی از دستگاه‌ها وجود دارد، گرفته شود. امروز فیش‌هایی از خود مجلس منتشر شده است.»

از شایعه حقوق 80 میلیونی نمایندگان مجلس تا پاداش‌های مدیران بانک‌ها

آصفری با خطاب قرار دادن علی نیکزاد، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «فیش ۸۰ میلیون تومانی که گفته می‌شود برای یکی از کارکنان مجلس است، صحت دارد یا خیر؟ اگر صحت دارد، باید با آن برخورد شود. در غیر این صورت مجلس موضع رسمی خود را اعلام کند.»

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: «مردم امروز در فشار هستند و نمی‌شود این ناعدالتی را پذیرفت. در واقع نمی‌توان پذیرفت کارگران فقط ۴ میلیون حقوق بگیرند و برخی از افراد حقوق‌های چند ده میلیون تومانی داشته باشند.»

آصفری خاطرنشان کرد: «امروز گزارشی از پاداش‌های برخی هیئت‌مدیره‌های بانک‌ها رسیده، مبنی بر اینکه برای خودشان در سال ۹۸ پاداش‌های ۱۲۰ تا ۱۸۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌اند. ضمن آن که موضوع بانک مسکن در کانال آمده و این بانک باید به صراحت اعلام کند آیا در هیئت‌مدیره‌شان افرادی وجود دارند که پاداش‌های ۱۲۰ و ۱۸۰ میلیونی دریافت کرده باشند یا نه.»

حقوق واقعی نمایندگان کمتر از 20 میلیون است

در ادامه این جلسه علی نیکزاد ثمرین، نایب‌رییس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: «از همکاران استدعا دارم مطالبی را که در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، از تریبون رسمی مجلس بیان نکنند. کسی در مجلس حقوق ۸۰ میلیون تومانی نمی‌گیرد. امروز در برنامه سلام تهران حضور داشتم و آنجا نیز درباره دریافتی نمایندگان مطالبی مطرح شد که خلاف است، چراکه حقوق نمایندگان زیر ۲۰ میلیون تومان است.»

نیکزاد تاکید کرد: «جایگاه ساختاری نمایندگان در کشور به اندازه یک بخشداری نیست و ما حقوق ۸۰ میلیون تومانی نداریم. حقوقی که در هیئت‌رییسه بحث شده و به نمایندگان پرداخت می‌شود، زیر ۲۰ میلیون تومان است.»

منبع: ایرنا

ارسال نظر