دلار 4200 تومانی نگه داشته می‌شود؟

وزیر بهداشت دیروز گفته در این شرایط، چاره‌ای جز نگه داشتن ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم. امروز نیز وزیر اقتصاد برای پرداختن به وضعیت بورس به صحن مجلس می‌رود.

دلار 4200 تومانی نگه داشته می‌شود؟

با نزدیک شدن به زمان آغاز دور جدیدی از مذاکرات وین، حساسیت‌ها برای به سرانجام رسیدن این دور از مذاکرات بالا رفته است؛ گاردین هم در تازه ترین خبر نوشته: «علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران پنجشنبه با مقامات وزارت خارجه انگلیس دیدار می‌کند.»

روز گذشته علی عبداللهیان با وزیر خارجه انگلیس و آلمان به صورت تلفنی گفت‌و‌گو کرد و بر حق ایران در توانمندی هسته‌ای تاکید ورزید.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا اما در اظهارنظر جدید خود مدعی است: «در مورد اقدامات مخرب ایران نگرانیم.»

پیش‌تر سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ادعاهای امریکا با اعلام سه شرط ایران برای موافقت با بازگشت امریکا به برجام گفته بود: «امریکا باید بداند که دیگر عضو برجام نیست؛ آنها اول برادری خود را ثابت کنند. تیم مذاکراتی توسط مذاکره کننده ارشد ایران، آقای باقری هدایت می‌شود. رویداد مزبور روی روند معاملات بازارها اثر گذاشته بود.»

واکنش‌ها به یک شایعه

امروز ۱۸ آبان وزیر اقتصاد به مجلس می‌رود و قرار است در خصوص نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار و وضعیت بورس به بحث و بررسی گذاشته شود.

درحالی که از دیروز در فضای مجازی شایعه شده که ابراهیم رئیسی، وزیر اقتصاد را به دلیل وضعیت بورس توبیخ کرده بود اما مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد اخبار منتشر شده در مورد تذکر تند رئیس‌جمهور به وزیر اقتصاد در مورد وضعیت شاخص بورس را تکذیب کرد.

وزیر اقتصاد روز گذشته با اعلام حمایت از سرمایه گذاران خرد در بازار سرمایه تاکید کرده: «طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار به ‎زودی نهایی می‌شود.»

در جلسه مشترک وزیر اقتصاد با رئیس کل بانک مرکزی و رئیس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس، مقرر شد کمیته‌ای به منظور هماهنگی سیاست‌گذاری‌ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.

دلار 4200 تومانی می ماند؟

خبر مهم دیگری دیروز از زبان وزیر بهداشت مطرح شد که در روزهای گذشته در میان محافل خبری از آن با عنوان بلاتکلیفی نام برده می‌شد.

بهرام عین اللهی ، وزیر بهداشت گفته است: «با وضع فعلی مردم چاره ای نداریم جز نگه داشتن دلار 4200 تومانی.»

این در حالی بود که برخی از حذف دلار 4200 تومانی در همین سال جاری و برخی از عدم تعلیق و حذف آن در بودجه سال آینده خبر داده بودند. این صحبت‌ها گویا بیشتر به گزینه دوم نزدیک‌تر است.

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر