درخواست سازمان هواپیمایی از مسافران مبنی بر شکایت از گران فروشی بلیت هواپیما

با توجه به تعهد شرکت‌های هواپیمایی به نرخ‌های جدید، مسافران بخش حمل‌ونقل هوایی می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، به شکایت از گران فروشی بلیت هواپیما اقدام کنند.

درخواست سازمان هواپیمایی از مسافران مبنی بر شکایت از گران فروشی بلیت هواپیما

سازمان هواپیمایی کشوری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به تعهد شرکت‌های هواپیمایی به نرخ‌های جدید، مسافران بخش حمل‌ونقل هوایی می‌توانند در صورت مشاهده تخلف، به شکایت از گران فروشی بلیت هواپیما اقدام کنند.

سازمان هواپیمایی کشوری با تأکید بر تعهد همه شرکت‌ها به کاهش نرخ‌های اعلام شده افزود: «از اول آذرماه متوسط نرخ‌های ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی پایین‌تر از درصد کاهشی نرخ‌های جدید بوده و این موضوع با ملاحظه مراکز فروش از جمله دفاتر خدمات و مراکز فروش الکترونیکی دارای مجوز قابل رویت و اثبات است. همچنین فهرست مراکز معتبر روی پورتال سازمان هواپیمایی کشوری موجود و نرخ‌های جدید برای مقایسه نرخ‌های ارائه شده توسط شرکت‌های هواپیمایی روی سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در دسترس همه مسافران قرار دارد.»

در پایان این اطلاعیه از مسافران بخش‌های هوایی خواسته شده از خرید بلیت از مراکز بدون مجوز خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه قیمت بلیت هواپیما بالاتر از سقف نرخی مندرج در نرخ‌نامه جدید، مراتب را به سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی www.cao.ir اطلاع دهند.

بر اساس این گزارش به شرکت‌های هواپیمایی توصیه شده با نظارت بر مبادی ارائه بلیت‌های آن شرکت، هرگونه فروش خارج از چارچوب آن شرکت‌ها توسط مراکز غیرمعتبر را اطلاع دهند تا نسبت به برخورد با هرگونه تخلف احتمالی اقدام شود، هرچند سازمان هواپیمایی کشوری نیز نظارت لازم را خواهد داشت.

ارسال نظر