آموزش لغو فروش سهام عدالت | چطور فروش سهام عدالت را لغو کنیم؟

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) مهلت لغو فروش سهام عدالت را تا آخر روز جمعه (5 شهریور ماه) تمدید کرده است. برای آموزش لغو فروش سهام عدالت با ادامه این مطلب همراه باشید.

آموزش لغو فروش سهام عدالت | چطور فروش سهام عدالت را لغو کنیم؟

در ابتدای هفته‌ای که گذشت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای از مهلت لغو سفارش فروش سهام عدالت تا پایان هفته جاری خبر داد.

این شرکت در اطلاعیه‌اش گفته بود: «آن دسته از مشمولان سهام عدالتی که سفارش فروش سهام خود را در ماه‌های گذشته در درگاه‌های الکترونیکی شرکت‌های کارگزاری و یا سیستم بانکی ثبت کرده‌اند اما با توجه به تغییرات قیمتی ایجاد شده از روز ثبت سفارش تاکنون قصد انصراف دارند، تنها تا پایان هفته جاری (۵ شهریور ماه ۱۴۰۰) مهلت دارند سفارش‌های خود را لغو کنند.»

بیشتر بخوانید: مهلت لغو سفارش فروش سهام عدالت تمدید شد

پیش از این افراد جهت لغو سفارش فروش سهام عدالت می‌توانستند درخواست فروش سهام عدالت خود را با مراجعه به کارگزاری و یا بانکی که درخواست خود را ثبت کرده بودند، لغو کنند. آن‌ها همچنین می‌توانستند با مراجعه به وب‌سایت sahamedalat.ir و استفاده از گزینه انصراف، نسبت به انصراف از فروش سهام عدالتی که درخواست آن را قبلاً ثبت کرده‌اند، اقدام کنند. اما حالا روش جدیدی هم در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

برای لغو فروش سهام عدالت چه کار کنیم؟

به گفته مهدی نعمتی، مدیر روابط‌عمومی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، گزینه انصراف از سامانه سهام عدالت حذف و این امکان در درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها ایجاد شده است.

نعمتی گفت: «افراد در ابتدا می‌توانستند با مراجعه به وب‌سایت sahamedalat.ir و استفاده از گزینه انصراف، نسبت به انصراف از سفارش فروش سهام عدالتی که درخواست آن را قبلاً ثبت کرده بودند، اقدام کنند. اما بعد کارگزاری‌ها و بانک‌ها اظهار کردند به دلیل اینکه آن‌ها این معاملات را انجام می‌دهند، بهتر است این امکان به درگاه‌های آن‌ها منتقل شود. به همین دلیل گزینه انصراف از سامانه سهام عدالت حذف و این امکان در درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها ایجاد شده است.»

به این ترتیب حالا افرادی که می‌خواهند سفارش فروش خود را لغو کنند، تا جمعه همین هفته یعنی ۵ شهریور ماه بیشتر فرصت ندارند. متقاضیانی که به هر دلیلی درخواست فروش سهام عدالت را داشته‌اند و در حال حاضر از این تصمیمشان منصرف شده‌اند، می‌توانند درخواست فروش را از طریق درگاه‌های الکترونیکی کارگزاری خود لغو کنند. یعنی هر فرد به هر شکلی که درخواست فروش داده است، به همان شکل می‌تواند درخواست خود را لغو کند.

نعمتی تأکید کرد: «بسیاری از کارگزاری‌ها دسترسی برای انصراف را در سایت خود ایجاد کرده‌اند، اما یک‌سری از کارگزاری‌های کوچک این دسترسی را ایجاد نکرده بودند که آن‌ها نیز اعلام کردند که درخواست لغو فروش را به صورت دستی و حضوری برای افراد ثبت می‌کنند. اما با توجه به اینکه اکثر سهامداران در حال حاضر خودشان معاملاتشان را انجام می‌دهند، در قسمتی که وارد درگاه کارگزاری می‌شوند، لینکی قرار گرفته است که درخواست لغو سفارش فروش سهام عدالت در آن وجود دارد.»

همچنین چنانچه کارگزاری به صورت الکترونیکی نتوانست درخواست لغو سفارش فروش افراد را ثبت کند، سهامداران می‌توانند با مراجعه حضوری به آن کارگزاری‌ درخواست لغو فروش خود را ثبت کنند.

ارسال نظر