یارانه آذر 1400 کی واریز می شود؟ مبلغ یارانه تغییری کرده است؟

افزایش حقوق 1401 کارمندان و کارگران مشخص شد

یارانه آذر 1400 کی واریز می شود؟ مبلغ یارانه تغییری کرده است؟

افزایش حقوق 1401 کارمندان و کارگران مشخص شد

برای اعتراض به قطع یارانه به کجا مراجعه کنیم؟

کدام خانوار ها مشمول یارانه 600 هزار تومانی می شوند؟

واریز یارانه بنزین آذرماه

یارانه معیشتی بنزین همچون ماه‌های گذشته روز چهارشنبه دهم آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. میزان این یارانه که از آذر سال ۹۸ پرداخت می‌شود بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان است.

بر اساس قانون پرداخت یارانه، خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه ‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌ نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

از بین یارانه‌بگیران، هفت میلیون سرپرست خانوار مرحله دوم وام یک میلیون تومانی خانوار را دریافت کردند که باید اقساط آن را از یارانه هر ماه پرداخت می‌کنند. در واقع یارانه معیشتی این خانوارها پس از کسر قسط وام واریز می‌شود، مبلغ این وام ۳۵ هزار تومان است.

واریز یارانه نقدی آذر 1400 چه زمانی و چقدر خواهد بود؟

«یارانه نقدی» نیز که اولین و قدیمی‌ترین یارانه‌ای است که در دولت احمدی‌نژاد به صورت نقدی به مردم پرداخت شد، در ماه آذرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. طبق اعلام رسانه‌ها، این یارانۀ ۴۵ هزار تومانی روز شنبه ۲۰ آذرماه واریز می‌شود.

بیشتر بخوانید: منتظر یارانه جدید نباشید حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی لغو شد!

از یارانه دولت رئیسی چه خبر؟

دولت سیزدهم پیش از این وعده داده بود که از آذرماه یارانه جدیدی را به پنج دهک اول پرداخت می‌کند که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود. اگرچه دولت پس از روی کار آمدن جزئیات دیگری از این یارانه منتشر نکرد اما محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس چمهور اعلام کرد که در آذرماه برای مردم خبرهای خوبی دارد. به نظر می‌رسد منظور دولت از خبر خوب، پرداخت یارانه جدید است؛ چرا که از سوی دیگر دولت به دنبال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است. اگرچه این اقدام نیز صورت نگرفته و هنوز مورد تردید و در حال بررسی است.

منبع: اندیشه معاصر

ارسال نظر