یارانه شب یلدا امسال هم واریز می‌شود؟

به نظر می‌رسد که امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. چون سال گذشته این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که گفته شد دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی است که کسب‌وکار آن‌ها مختل شده است.

یارانه شب یلدا امسال هم واریز می‌شود؟

در سال ۱۳۹۹ دولت در آذرماه، به حساب سرپرستان خانوار یارانه‌ای ۱۰۰ هزار تومانی موسوم به یارانه شب یلدا واریز کرد. حالا امسال هم این سوال مطرح است که آیا دولت امسال هم یارانه شب یلدا به خانوار‌ها می‌دهد؟

۲۷ آذر ماه سال گذشته، دولت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قرار است چهار ماه یارانه حمایتی به برخی از مردم پرداخت کند و در این تاریخ اولین مرحله از این یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.. یارانه‌ای که مبلغ آن ۱۰۰ هزار تومان بود و اولین مرحله آن ۲۷ آذر ماه در آستانه شب یلدا به حساب سرپرستان برخی از خانوار‌ها واریز شد.

اما به نظر می‌رسد امسال دیگر خبری از یارانه شب یلدا نیست. زیرا سال گذشته این یارانه با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت شد. یارانه‌ای که دلیل پرداخت آن حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و کسانی بود که کسب‌وکار آن‌ها مختل شده بود. اما امسال با واکسیناسیون سراسری شرایط کرونا بهبود یافته و به نظر می‌رسد دولت برنامه‌ای برای پرداخت یارانه یلدا نداشته باشد.

کدام یارانه جدید در دولت رئیسی قرار است پرداخت شود؟

پرداخت یارانه معیشتی و یارانه کرونا در ۲ سال آخر دولت روحانی، در دستور کار قرار گرفت. البته یارانه کرونا در دو مقطع و به صورت کوتاه مدت پرداخت شد و هدف از پرداخت آن، حمایت از مردم و اقشاری بود که با شیوع کرونا آسیب اقتصادی دیده بودند.

اما به نظر می‌رسد در دولت رئیسی که شرایط کرونایی کنترل شده، دولت برنامه‌ای برای یارانه‌های موقتی ندارد. اما دولت سیزدهم وعده داده که از سال آینده یارانه جدیدی به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه و جعفر قادری، نماینده مجلس گفته‌اند مبلغ این یارانه بین ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است و به هفت دهک اول درآمدی جامعه پرداخت می‌شود. این یارانه جدید از سال ۱۴۰۱ پرداخت خواهد شد.

منبع: فرادید

ارسال نظر