هشدار احتمال ریزش بیشتر بیت کوین در سال 2022

قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر به‌شدت کاهش یافته، به طوری که ارزش کل بازار رمزارزها از زمان اوج خود در نوامبر، تقریبا یک تریلیون دلار کمتر است.حالا احتمال ریزش بیشتر بیت کوین در 2022 نیز پیش‌بینی می‌شود.

هشدار احتمال ریزش بیشتر بیت کوین در سال 2022

احتمال ریزش بیشتر بیت کوین

قیمت بیت‌کوین اخیرا تا سطح 45 هزار دلاری کاهش یافته است که بیش از 30 درصد کمتر از بالاترین قیمت 69 هزار دلاری ماه گذشته است. در همین حال، سایر ارزهای دیجیتال اصلی از جمله اتریوم، بایننس کوین، سولانا، کاردانو و ریپل نیز ریزش‌هایی دو رقمی داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: علت ریزش شدید قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال چه بود؟

اکنون، درحالی‌که بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، در مواجهه با تشدید سیاست‌های مالی جهانی، همگام با بازارهای سهام و سایر دارایی‌های جهانی سقوط کرده‌اند، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال کراکن (Kraken) مستقر در آمریکا هشدار داده است که قیمت بیت کوین می‌تواند در سال 2022 نیز کاهش‌های شدیدی داشته باشد.

مدیرعامل این صرافی، جسی پاول (Jesse Powell) در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت: «بسیاری از سرمایه‌گذاران قیمت‌های زیر 40 هزار دلار را به‌عنوان یک فرصت خرید می‌بینند.» وی افزود که قیمت بیت کوین ممکن است در زمستان امسال به زیر 40 هزار دلار کاهش یابد.

پاول در ادامه گفت: «من شخصا هنگامی که چند ماه پیش قیمت تا 30 هزار دلار کاهش داشت، بیت کوین می‌خریدم. بسیاری از مردم مقداری نقدینگی دارند و منتظرند تا با قیمت‌های پایین‌تر وارد بازار شوند.»

در اوایل سال جاری، پاول زمانی که پیش‌بینی کرد قیمت بیت کوین تا پایان سال 2021 به 100 هزار دلار می‌رسد، خبرساز شد.

پاول گفت: «سخت است که بدانیم [قیمت بیت کوین] به کجا می‌رود. وقتی به خط روند بلندمدت بیت کوین نگاه کنیم، رشدی مداوم خواهیم دید. من همیشه به مردم می‌گویم که اگر به خرید بیت کوین فکر می‌کنید، آن را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری پنج سال به بالا در نظر بگیرید.»

در اوایل این ماه، سایر تحلیلگران بازار بیت کوین، پیش‌بینی‌های بلندپروازانه‌ای ارائه دادند. مت هوگان (Matt Hogan)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری Bitwise در مصاحبه‌ای گفت: «100 هزار دلار تا پایان سال جاری، یک پیش‌بینی دشوار است. من فکر می‌کنم 100,000 دلار می‌تواند یک هدف معقول در سال 2022 باشد، اما امسال، چندان مطمئن نیستم.»

سیاست‌های مالی پس از پاندمی کرونا

بسیاری از سرمایه‌گذاران هنوز منتظر تأثیرات کاهش سیاست‌های محرک پس از پاندمی بانک مرکزی آمریکا و سایر کشورها هستند.

تامی دا کوستا (Tommy Da Costa)، تحلیلگر DailyFX نوشت: «مسیر نزولی بیت کوین در حال حاضر دست‌نخورده باقی مانده است، زیرا فعالان بازار همچنان مسائل پایه را در نظر می‌گیرند.»

دا کوستا ادامه داد: «در سال جاری، افزایش تورم از قیمت بیت کوین حمایت کرده است و به آن اجازه داد تا به بالاترین حد خود در ماه گذشته صعود کند. با این‌حال، با توجه‌ به اینکه سیاست‌گذاران جهانی در حال حاضر اقدامات محکم‌تری را در نظر دارند، قیمت بیت کوین بالای سطح 45 هزار دلاری تثبیت شده است که همچنان به حمایت خود برای حرکت قریب‌الوقوع بعدی ادامه می‌دهد.»

هفته گذشته، بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که در مواجهه با تورم فزاینده‌ای که به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسیده است، قصد دارد در سال 2022 نرخ بهره را سه برابر کند و سیاست خرید اوراق قرضه خود را کاهش خواهد داد.

دا کوستا افزود: «سرمایه‌گذاران از بیت کوین، مانند طلا و سایر دارایی‌های امن، برای مقابله با افزایش تورم استفاده کرده‌اند.»

ارسال نظر