زاکربرگ به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتالی متا است

علی‌رغم موانع و مخالفت‌های مختلف، ظاهرا زاکربرگ عزم خود را جزم کرده تا یک ارز دیجیتالی اختصاصی را برای شبکه متا راه‌اندازی کند.

زاکربرگ به دنبال راه‌اندازی ارز دیجیتالی متا است

فایننشال تایمز (FT) در گزارشی ادعا کرد که شبکه اجتماعی متا ارز دیجیتالی مبتنی بر پروژه‌های متاورسی خود راه‌اندازی می‌کند. به نظر می‌رسد این ارز دیجیتال، اولین محصول فیسبوک خواهد بود.

برخی از کارمندان این شرکت ادعا می‌کنند که توکن متاورس فیسبوک، Zuck Bucks نام دارد. با این حال هنوز هیچ چیزی رسمی نیست و ممکن است هر لحظه همه‌چیز تغییر کند.

همچنین این شرکت در حال بررسی ایجاد یک توکن اجتماعی یا سکه‌های شهرت مبتنی بر جامعه است. این توکن‌ها برای پاداش به گروه‌های خاص استفاده می‌شود.

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌هایی در مورد ساختن توکنی برای پاداش به اینفلوئنسرها در رسانه‌های اجتماعی وجود دارد.

فایننشال تایمز در گزارش خود اشاره کرد که متا به جای اینکه یک نیروی متمرکز باشد، می‌تواند غیرمتمرکز شود و خود را به جامعه واگذار کند. به این ترتیب جامعه می‌تواند با استفاده از تکنولوژی غیرمتمرکز این شبکه را اداره کند.

گزارش فایننشال تایمز از آن جهت جالب است که مستنداتی در رابطه با ایده‌های متا برای آینده دارد. قبلا نیز این پیش‌بینی انجام شد که متا به‌زودی وارد دنیای NFT شود.

گرچه هنوز هیچ جزئیانی مطرح نشده، اما به نظر می‌رسد قرار است به کاربران اجازه دهند NFT را در اینستاگرام خود به فروش برسانند. این درحالی است که فیسبوک قبلا قصد داشت ارز دیجیتال اختصاصی خود را راه‌اندازی کند، اما سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا جلوی این کار را گرفت.

اخیرا شرکت متا پیشرفت زیادی در حوزه متاورس ارزهای دیجیتال داشت و این نشان می‌دهد که زاکربرگ در رسیدن به هدف خود یعنی توسعه فناوری متاورس و تغییر پایه پولی مصمم است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر