گوگل یکی از مدیران اجرایی پی پل را برای گسترش فعالیت‌های رمزارزی خود استخدام کرد

گوگل به دنبال گسترش خدمات مالی خود با ارائه سرویس‌هایی مانند کارت‌های اعتباری بیت کوین است. استخدام نیروی مدیریتی جدید توسط این شرکت نوید راه‌اندازی تراکنش‌های رمزارزی را می‌دهد.

گوگل یکی از مدیران اجرایی پی پل را برای گسترش فعالیت‌های رمزارزی خود استخدام کرد

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت گوگل، معاون ارشد و طراح اصلی محصول پی پل، آرنولد گلدبرگ را برای رهبری بخش پرداخت خود استخدام کرده است.

تنها سه ماه پس از کنارگذاشتن راهبردی که از طریق سرویس Plex به کاربران Google Pay اجازه ایجاد حساب‌های چک و پس‌انداز را می‌داد، این غول جستجو و تبلیغات به سایر خدمات مالی از جمله کارت‌های اعتباری ارزهای دیجیتال وارد خواهد شد.

بیل ردی (Bill Ready)، رئیس بازرگانی گوگل به بلومبرگ گفت: «ارزهای دیجیتال چیزی است که ما به آن توجه زیادی می‌کنیم. همان‌طور که تقاضای کاربران و صاحبان کسب‌وکار تکامل می‌یابد، ما نیز تکامل خواهیم یافت.»

Google Pay، کیف پول دیجیتال این شرکت برای خریدهای آنلاین یا بدون تماس تلفن همراه، پیش‌ازاین نیز اقداماتی در فضای ارزهای دیجیتال برداشته است. در مارس سال 2020، این شرکت قابلیت استفاده از Coinbase Card را اضافه کرد.

Coinbase Card یک کارت اعتباری است که پرداخت با بیت‌کوین را امکان‌پذیر می‌کند. کاربران Google Pay می‌توانند جزئیات این کارت را در تلفن‌های اندرویدی خود وارد کنند و با بیت کوین خریدهای خود را انجام دهند. (این کارت با Apple Pay نیز سازگار است)

در آگوست 2021، ماه‌ها پس از ادغام با Apple Pay، پشتیبانی از کارت‌های اعتباری Bitpay به خدمات گوگل نیز اضافه شد. در اکتبر 2021 نیز، Bakkt اعلام کرد که دارندگان کارت نقدی آن می‌توانند آن را در کنار Google Pay برای پرداخت استفاده کنند.

تمام این خدمات اساسا راهی را برای افراد فراهم می‌کند تا بتوانند بیت کوین خود را در محل فروش با دلار مبادله کنند.

اما گوگل تا حدودی به دلیل تسلط اپل بر بازار گوشی هوشمند آمریکا و تمرکز آن بر توسعه اپلیکیشن، از Apple Pay عقب مانده است. این حوزه همان جایی است که گلدبرگ ممکن است بتواند به گوگل کمک کند.

در اواخر سال 2020، زمانی که گلدبرگ هنوز در پی پل مشغول بود، این شرکت اعلام کرد که مشتریان آن می‌توانند ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین و اتریوم را در پلتفرم آن خریداری کنند. این شرکت خدمات پرداخت با راه‌اندازی پرداخت‌های رمزارزی برای بازرگانان و ادغام با برنامه Venmo خود، به طور پیوسته خدمات خود را در طول سال 2021 افزایش داد.

درحالی‌که بیل ردی به بلومبرگ گفت که گوگل هنوز برای تراکنش‌های رمزارزی آماده نیست، واضح است که این بخشی از استراتژی این غول فناوری در آینده است.

ارسال نظر