برخورد قاطع و قانونی با فعالان استخراج رمزارزهای دیجیتالی برای حل مشکل برق

رسانه کلیک - استخراج رمزارزهای دیجیتالی در این روزها بسیار خبرساز شده است. بسیاری از مسئولین طی یک هفته گذشته نظرات متفاوتی در مورد علت قطعی برق و استخراج ارزهای دیجیتال داده‌اند. برخی این موضوع را تنها بخشی از مشکلات قطعی برق دانسته و بیشتر به غلط بودن اقتصاد نیرو در کشور اشاره کردند و برخی نیز نوک انگشت اتهام را مستقیما به سمت استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتالی گرفته و خواستار برخورد با آن‌ها شدند.

برخورد قاطع و قانونی با فعالان استخراج رمزارزهای دیجیتالی برای حل مشکل برق

به گزارش کلیک، به نقل از ایرنا؛ رضا خشنودی، معاون قضایی دادستان کل ایران خواستار برخورد قاطع همه دادستان‌های کشور با مراکز غیرمجاز استخراج ارزهای دیجیتال شد. خشنودی در راستای خبر قطعی برق و استخراج رمزارزهای دیجیتالی نامه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور نوشته و در 4 بند این نامه، به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق و استخراج رمزارزهای دیجیتال اشاره کرده و خواستار برخورد قاطع با این معضل جدید شد.

مدیریت مصرف برق با ممنوعیت تولید و استخراج رمزارزهای دیجیتالی ممکن است

خشنودی در این نامه نوشت:

با عنایت به وضعیت بحرانی ناشی از کاهش تولید برق و ضرورت مدیریت مصرف و نظارت بر حسن اجرای دستورهای صادره در این خصوص، حسب مصوبه‌های شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی قضایی و توجه به اعلام رئیس‌جمهور محترم در جلسه مورخ ۵ خرداد هیات وزیران مبنی بر ممنوعیت تولید و استخراج رمزارزهای دیجیتالی در کشور حتی مراکز دارای مجوز تا پایان شهریورماه امسال و همچنین هماهنگی به عمل آمده با سازمان بازرسی کل کشور در جهت جلوگیری از قطع مکرر برق و تبعات زیان‌بار اقتصادی و اجتماعی و نیز نارضایتی عمومی هم‌وطنان، شایسته است نسبت به موارد ذیل اهتمام جدی به عمل آورند.

درخواست‌های معاون قضایی دادستان کل ایران به اینجا ختم نشده و ایشان در ادامه این نامه تاکید کردند که با آموزش نیروی تحت امر، به شناسایی و برخورد قاطع استخراج‌کنندگان رمزارزها خواهند پرداخت. در این راستا وی از تمامی دادستان‌ها خواسته است تا با شرکت موثر در شورای تامین امنیت محل خدمت، در اتخاذ تصمیم‌های قاطع و قانونی برای حل معضل موجود یاری رسانند.

شناسایی و ضبط دستگاه‌های ماینر غیرمجاز

خشنودی بر این باور است که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های شرکت توانیر و دستگاه‌های نظارتی، از محل استخراج رمزارزهای دیجیتالی پرده برداشت. همچنین در پایان‌نامه به این موضوع اشاره‌شده است که بعد از شناسایی محل استخراج، برق مصرفی این افراد باید تا اطلاع ثانوی قطع شود؛ و این جز با همکاری وزارت نیرو ممکن نخواهد بود.

این خواسته معاون قضایی دادستان کل، در حالی بیان‌شده است که دیروز سخنگوی صنعت برق از بسیج شدن تمامی امکانات کشوری در راستای حل مشکل کمبود برق خبر داده بود.

ارسال نظر