اطلاعات جدید از شکایت ریپل؛ احتمال به توافق رسیدن با SEC بسیار کم است

رسانه کلیک - کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و شرکت ریپل اعلام کردند که احتمال به توافق رسیدن در مورد شکایت کمیسیون SEC بسیار کم است.

اطلاعات جدید از شکایت ریپل؛ احتمال به توافق رسیدن با SEC بسیار کم است

در نامه ای که به قاضی دادگاه نیویورک ارسال شده بود آمده است که هر دو طرف دعوی مدعی هستند که در حال حاضر امکان به توافق رسیدن وجود ندارد. در ادامه آمده است که توافقات قبلی در دوران ریاست جمهوری ترامپ و زیر نظر مدیرانی بوده است که از آن زمان به بعد از این کمیسیون خارج شده‌اند. در ادامه شرایط بررسی اطلاعات، مدارک و شواهد هر دو طرف آمده است.

شکل گیری شکایت ریپل

در ماه دسامبر کمیسیون SEC از شرکت ریپل به دلیل نقض قوانین مرتبط با فروش اوراق بهادار شکایت کرده بود. موضوع این شکایت این بود که مدیران شرکت ریپل میزان ۱ میلیارد دلار ارز دیجیتال XRP را بدون ثبت این کوین به عنوان اوراق بهادار، به سرمایه گذاران فروخته‌اند.

بعد از طرح این شکایت، ارز دیجیتال XRP از بسیاری از صرافی‌های آمریکایی حذف شد و برخی دیگر از صرافی‌ها خرید و فروش این کوین را به حالت تعلیق درآوردند. در پی آن بسیاری از سازمان‌های سرمایه گذاری پوزیشن‌های ریپل خود را نقد کردند. این در حالی است که ریپل در سال ۲۰۲۰ حدودا مبلغ ۶۹۰،۰۰۰ دلار را به لابی کردن با شرکت‌های ارز دیجیتال آمریکایی اختصاص داده است.

مشکلات قانونی ریپل به ادعاهای SEC ختم نشد و شماری از سازمان‌های اقتصادی دیگر از این شرکت شکایت کردند.

در نامه‌ی روز دوشنبه به قاضی دادگاه نیویورک آمده است که SEC در صدد درخواست مدارک بیشتری مبنی بر ادعای خود است. ریپل از همکاری در این مورد امتناع ورزید و بیان کرد که این مدارک تحت امتیاز وکیل و مشتری قرار دارند و در نتیجه درخواست کمیسیون فاقد صلاحیت قانونی است.

کنفرانس قبل از دادرسی طرفین در تاریخ ۲۲ فوریه برگزار خواهد شد. در این نامه آمده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار SEC درصدد است تا تاریخ ۱۹ فوریه اولین شکایت اصلاح شده خود را ارائه دهد.

ارسال نظر