افزایش مجدد قیمت بیتکوین و هشدار تحلیلگران نسبت به فرسودگی نهادی

رسانه کلیک- قیمت بیتکوین پس از پشت سر گذاشتن یک بحران شدید، مجددا افزایش پیدا کرد. همچنین حق بیمه کوین بیس روالی صعودی را در پیش گرفته است.

افزایش مجدد قیمت بیتکوین و هشدار تحلیلگران نسبت به فرسودگی نهادی

همانطور که می دانید قیمت بیتکوین با افت شدیدی مواجه بوده و به 28850 دلار رسیده بود. با این حال، ارزش این پول دیجیتالی در دو روز اخیر بهبود پیدا کرده است. البته علیرغم این روند صعودی، بیتکوین هنوز نتوانسته رکورد قبلی خود را بشکند. در حال حاضر قیمت بیتکوین به ۳۲هزار دلار رسیده است.

درباره ارزش کوین بیس چه می توان گفت؟

پیش از افت شدید قیمت بیتکوین (کمتر از 32 هزار دلار)، معامله این ارز مجازی در کوین بیس بسیار کمتر از بایننس بود. کمبود حق بیمه در کوین‌بیس به دو دلیل اساسی، نگرانی هایی را به همراه داشت. اول اینکه بیشتر معاملات بیتکوین به طور طبیعی به دلیل حق بیمه جزئی تر، در کوین بیس انجام می‌شد. دوما قیمت کمتر کوین بیس نسبت به سایر صرافی ها، حاکی از فشار فروش بالا در بازار ایالات متحده بود.

با افزایش فشار فروش بیتکوین در بازار ایالات متحده ، منحنی ارزش بیتکوین در مدت کوتاهی شیب زیادی پیدا کرد. اما تقریبا بلافاصله پس از بازگشت قیمت این ارز از 30000 دلار، حق بیمه کوین بیس مجددا ظاهر شد. در زمان نوشتن این مقاله، بیتکوین در کوین بیس حدود 40 دلار بالاتر از بایننس است. ایجاد حق بیمه کوین بیس پس از نزدیک به 12 ساعت، نشانه مثبتی برای تغییر روند است.

نشانه هایی از فرسودگی نهادی

طبق گفته تحلیلیگران، مدتی است آلتکوین ها از روند صعودی خود دور شده اند و نشانه های زیادی از فرسودگی نهادی در این میان مشاهده می شود. با توجه به اینکه اخیرا بیشترین تقاضای نهادی یا سازمانی بیتکوین از سوی ایالات متحده بوده است، کاهش تقاضای سازمانی بیتکوین احتمالا در آینده مشکل ساز خواهد شد. از طرف دیگر، معامله گران اظهار داشته اند که کنترل بازار از دست ایالات‌متحده خارج شده و طبق آمار و داده‌های موجود در طول هفته گذشته، بیشتر فشار فروش بیتکوین از سمت آسیا بوده است.

ارسال نظر