قیمت لحظه‌ای بیت کوین از کیف پول چیوو السالوادور حذف شد

کاربران السالوادوری کیف پول چیوو (Chivo) دیگر قادر به دیدن قیمت ثابت بیت کوین نخواهند بود.

قیمت لحظه‌ای بیت کوین از کیف پول چیوو السالوادور حذف شد

دولت السالوادوری در پی اقدامی برای سرکوب آربیتراژ، قیمت لحظه‌ای ثابت را از کیف پول بیت کوین دولتی خود حذف کرد. (آربیتراژ یعنی خرید و فروش بلافاصله در دو بازار مختلف، به‌منظور سود بردن از تفاوت قیمت در آن دو بازار)

روز 19 اکتبر، چیوو در توییتر رسمی خود اعلام کرد که کاربران این کیف پول دیگر نمی‌توانند قیمت لحظه‌ای ثابت شده را مشاهده کنند. قابلیت ثابت کردن قیمت در این کیف پول، به کاربران اجازه می‌داد تا بیت کوین را به قیمت گزارش شده، تا یک دقیقه بعد نیز خریداری کنند.

چیوو در توییت خود اشاره کرد که معامله‌گران فرصت‌طلب از این قابلیت برای آربیتراژ و سود بردن از نوسانات قیمت بیت کوین استفاده می‌کردند.

علی‌رغم اینکه نوسان‌گیری یکی از امور قانونی در معاملات بازارهای مالی است، چیوو معامله‌گرانی را که از قیمت ثابت شده برای آربیتراژ در بازارها و صرافی استفاده می‌کردند، افرادی «متقلب» نامید.

به نظر می‌رسد چیوو قصد دارد ویژگی قیمت ثابت را حذف کرده و قیمت لحظه‌ای دقیق را به کیف پول خود اضافه کند.

در روز 7 سپتامبر، السالوادور قانون جنجالی بیت کوین خود را اجرا کرد و این ارز دیجیتال را به پول قانونی کشور تبدیل کرد.

با این که منتقدان میزان کم آموزش در مورد ارزهای دیجیتال و بلاک چین در السالوادور را موضوع بسیار بدی برای این طرح می‌دانستند، آن‌طور که پیداست پذیرش عمومی بیت کوین در این کشور افزایش چشمگیری داشته است.

آمار اخیر نشان می‌دهد که شهروندان این کشور در حال تبدیل پس‌اندازهای دلاری خود به بیت کوین هستند. نجیب ابوکلیه، رئیس‌جمهور السالوادور نیز اعلام کرد که 14 اکتبر، کیف پول چیوو 24،076 حواله که بیش از 3 میلیون دلار ارزش داشتند، ثبت کرده است.

ارسال نظر