اهمیت امنیت شخصی در نگهداری از بیتکوین

رسانه کلیک- میزان عرضه بیتکوین به 21 میلیون رسیده است، باتوجه به افزایش هکرها باید از کلیدهای خصوصی و کیف‌پول‌ها غافل نشد و توجه ویژه‌ای به امنیت و نگهداری از آن‌ها کرد.

اهمیت امنیت شخصی در نگهداری از بیتکوین

میزان عرضه بیتکوین به 21 میلیون رسیده، اما بخش قابل توجه و مهمی از کل مبلغ بیتکوین درحال از دست رفتن است. این امر به دلایل متعددی نظیر از دست دادن کلیدهای خصوصی و دور انداختن و عدم استفاده از دستگاه‌های ذخیره‌سازی و نگهداری از بیتکوین است.

البته زمانی که دارندگان بیتکوین، نسبت به کیف پول خود توجه کافی دارند و نسبت به کلیدهای خصوصیشان بی‌اهمیت نیستند نیز مورد توجه هکرها قرار می‌گیرند. جالب است بدانید کسان یکه از راه‌حل شخص ثالث استفاده می‌کنند ثروت بیتکوین خود را در پروتکل‌های امنیتی بالا قرار می‌دهند.

در واقع، به طور مداوم از چندین حمله به ‌منظور دستیابی به وجوه بیتکوین افراد استفاده می‌شود. این بهره‌برداری‌ها که از سطح ساده تا پیشرفته‌ را شامل می‌شوند، هر نقطه ضعف ذاتی در روش ذخیره‌سازی را مورد هدف قرار می‌دهند.

مبادلات رمزنگاری پاسخ‌دهنده میلیون‌ها کاربر هستد، از آنجایی که فضای شلوغی دارد امکان هک و حمله یه کیف پول‌ها افزایش‌ می‌یابد.

«نه کلیدهای شما، نه سکه‌های شما» یکی از هشدارهای رایج در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است و به این معنی است که حداکثر هشدارهای لازم به مردم در رابطه با خطرات ذخیره‌سازی ارز توسط شخص ثالث داده می‌شود. درواقع، محیط ارزهای دیجیتال با هک‌های مبادله‌ای متعددی مواجه است که نشان می‌دهد امکان حمله هکرها و دزدیدن اموال کیف‌ پول هایی با امنیت ضعیف‌تر به طرز قابل توجهی بالا است.

لازم به ذکر است، گاهی اوقات مبادله‌های به سرقت رفته دوباره به دست می آیند اما در بسیاری از مواقع پلتفرم آن معامله که مورد حمله قرار گرفته است، ورشکست می‌شود و کاملا از بین‌ می رود. نمونه های بسیار زیادی از پلتفرم‌های ورشکسته شده وجود دارد، با این وجود مشتریانی که متحمل ضرر شده‌اند همچنان در تلاش هستند تا وجوه از دست رفته خود را باز پس بگیرند.

در انتها باید گفت نیازی به جادو و یا کیف‌پول‌های جادویی نیست، فقط باید از کلیدهای خصوصی مراقبت کرد و از ذخیره‌سازی کوین‌ها و ارزهای دیجیتال در کیف‌پول‌هایی با سیستم ایمنی بسیار قوی، غافل نشد.

ارسال نظر