ایلان ماسک: اگر لازم باشد، ارزدیجیتال مارس‌کوین را می‌سازم

رسانه کلیک-واکنش ایلان ماسک به صحبت توییتری منصور شاهرخ این گمانه‌زنی را تقویت کرد که احتمال توسعه یک ارز دیجیتال توسط او وجود دارد. ماسک در ادامه از نام مارس کوین (ارز مریخ) برای این ارز دیجیتال استقبال کرد.

ایلان ماسک: اگر لازم باشد، ارزدیجیتال مارس‌کوین را می‌سازم
به گزارش کریپتوبریفینگ، ماسک چند روز پیش در توییتر اعلام کرد که اگر دارندگان بزرگ دوج کوین بخواهند دوج کوین‌های خود را بفروشند، حاضر است مبلغ همه آنها را [به دلار] پرداخت کند تا ارزش این ارز بالا برود. منصور شاهرخ از شرکت نایت چدویک (Knight Chadwick) در پاسخ به این توییت نوشت:
لازم نیست به دارندگان بزرگ دوج کوین دلار بدهید تا حساب‌هایشان را خالی کنند و به این ترتیب آنها را ثروتمندتر از چیزی که هستند کنید. به جای آن وقت و حمایتت را روی ساخت ایلان کوین (ElonCoin)، ارز زمین، بگذار.
این پاسخ شاهرخ، واکنش ماسک را به همراه داشت. او در پاسخ به شاهرخ نوشت:
اگر لازم باشد این کار را می‌کنم.
پس از انتشار این توییت، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، با اشاره به این صحبت ماسک نوشت: ایجاد چنین ارزی ضروری است. شاید اسمش مارس‌کوین (ارز مریخ) باشد؟
ماسک این بار در جواب ژائو نوشت:
قطعاً مارس کوین خواهد بود!
کارشناسان معتقدند که پیشنهاد ژائو به برنامه‌های شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) برای سفر به مریخ تا سال ۲۰۲۴ مربوط است.
با وجود اینکه نمی‌توان صحبت‌های ماسک را در مورد دوج کوین جدی دانست، با توجه به منابع مالی او و شرکت تسلا، این کار چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.
شرکت تسلا چندی پیش اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیتکوین خریده است. از سوی دیگر حجم بازار دوج کوین حدود ۶.۵ میلیارد دلار است؛ با این اوصاف تسلا می‌تواند به‌راحتی بخش زیادی از عرضه دوج کوین را بخرد و همان‌طور که ماسک گفته بود، آن ها را در حسابی بلااستفاده قرار دهد. در این حالت، قیمت دوج کوین به‌دلیل کاهش شدید عرضه، بالا خواهد رفت.
این اقدام می‌تواند چالش‌های قانونی هم برای ایلان ماسک به همراه داشته باشد و توجه قانون‌گذاران از جمله کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را هم جلب کند.
ارسال نظر