اینترنت کامپیوتر (ICP) با بیت کوین و اتریوم یکپارچه خواهد شد

ادغام برنامه‌ریزی شده با بیت کوین و اتریوم، نیاز به استفاده از یک بریج (Bridge) و خطرات ناشی از آن را از بین خواهد برد.

اینترنت کامپیوتر (ICP) با بیت کوین و اتریوم یکپارچه خواهد شد

اینترنت کامپیوتر (ICP) نقشه راهی را برای سال 2022 و فراتر منتشر کرده است که از برنامه‌هایی برای ادغام با بیت کوین و اتریوم خبر می‌دهد.

اینترنت کامپیوتر یک پروتکل و بلاک چین عمومی است که به توسعه‌دهندگان امکان نصب مستقیم قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را در بلاک چین ارائه می‌دهد. این پروژه پس از سال‌ها توسعه توسط دفینیتی (Dfinity)، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در زوریخ، در ماه می 2021 راه‌اندازی شد.

ادغام مستقیم بیت کوین به‌عنوان بخشی از Chromium Satoshi Release که برای سه ماه اول 2022 برنامه‌ریزی شده است، راه‌اندازی می‌شود. این ادغام قراردادهای هوشمند را با استفاده از رمزنگاری کلید زنجیره‌ای (Chain Key Cryptography) به بلاک چین اضافه می‌کند و نیاز به استفاده از بریج را که می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد را از میان می‌برد.

Berto Parga Pena، یکی از اعضای انجمن دفینیتی توضیح داد که رمزنگاری کلید زنجیره‌ای «یکی از پیشرفت‌های اساسی است که اینترنت کامپیوتر را به مقیاس‌پذیری تا میلیون‌ها نود قادر می‌کند».

Diego Prats، مدیر بخش محصولات دفینیتی، در یک پست نقشه راه در 29 ژانویه نوشت: «قراردادهای هوشمند در اینترنت کامپیوتر می‌توانند بیت کوین را بدون نیاز به کلیدهای خصوصی نگهداری، ارسال و دریافت کنند.»

بااین‌حال، ادغام با اتریوم برای سه ماه سوم سال 2022 با عرضه Vanadium Vitalik Release در نظر گرفته شده است.

توکن ICP در پنج روز اول سال 2022، در میان انبوهی از اخبار خوش‌بینانه، 56 درصد افزایش یافت، بااین‌حال، این ارز دیجیتال یکی از بدترین عملکردها را در سال 2021 داشت و نسبت به بالاترین سطح خود در ماه مه، 97 درصد کاهش قیمت را تجربه کرد.

همچنین در 4 ژانویه، صرافی بایننس اعلام کرد که جفت مبادلاتی ICP - ETH را در پلتفرم خود درج خواهد کرد تا کاربران بتوانند توکن‌های اینترنت کامپیوتر خود را با اتریوم مبادله کنند.

ارسال نظر