اینتل از نسل دوم تراشه‌های بوننزا برای استخراج بهینه بیت کوین رونمایی کرد

تراشه‌های جدید اینتل قادر خواهند بود در شرایطی متعادل تا 40 تراهش بر ثانیه (Th/s) قدرت استخراج ارائه دهند.

اینتل از نسل دوم تراشه‌های بوننزا برای استخراج بهینه بیت کوین رونمایی کرد

غول تراشه‌های کامپیوتری، اینتل باهدف نهایی بهبود بهره‌وری استخراج بیت کوین، جزئیات یک تراشه استخراج جدید را که همراه با یک ماینر 3600 واتی ارائه خواهد شد، منتشر کرد.

اینتل در کنفرانس مدارهای جامد بین‌المللی IEEE (ISSCC) 2022، یک کنفرانس اختصاص‌داده‌شده به صنایع تولید الکترونیک و تراشه، از نسل دوم نسل دوم تراشه‌های استخراج خود رونمایی داد.

به گفته این شرکت، ماینر Bonanza (BMZ2) یک ASIC استخراج با ولتاژ بسیار کم است که می‌تواند عملکردی تا 40 تراهش بر ثانیه (Th/s) را ارائه دهد.تراشه استخراج اینتل

ثبت اختراع اینتل مربوط به استخراج بیت کوین به نوامبر 2018 برمی‌گردد. اینتل در آن زمان قصد داشت مصرف انرژی این صنعت را تا 15 درصد کاهش دهد. نمایندگان اینتل در آن زمان اعتمادبه‌نفس را در رقابت در برابر شرکت‌های اصلی این صنعت از جمله بیتمین، میکرو بی تی و انویدیا نشان دادند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ماینر بیت کوین | از قیمت تا انواع مختلف دستگاه ماینر

انتظار می‌رود تراشه‌های BMZ2 معماری مشابه تراشه‌های نسل قبلی خود، یعنی BMZ1 داشته باشند. این تراشه‌ها نیز قرار است در ترکیبی 300 عددی توسط یک ماینر 3600 واتی اجرا شوند.

نسل بعدی تراشه‌های استخراج بیت کوین اینتل قادر به ارائه عملکرد متعادل از 40.4 تراهش بر ثانیه با مصرف 2293 وات انرژی خواهند بود که بازده مصرف انرژی بسیار مناسب 56.97 ژول بر تراهش (J/Th) را ثبت خواهد کرد.

علاوه بر این، این سخت‌افزار همچنین گزینه‌ای برای کار در حالت‌های با کارایی بالا و صرفه‌جویی در انرژی را برای بهینه‌سازی هزینه و درآمد خواهد داشت.تراشه استخراج بیت کوین

اینتل هنوز تاریخ رسمی عرضه و الزامات فنی تنظیم دومین نسل ماینر خود را اعلام نکرده است.

سختی استخراج شبکه بیت کوین روند صعودی خود را حفظ کرده که نشان‌دهنده استحکام و امنیت شبکه در برابر حملات است.

نرخ هش شبکه بیت کوین اوج 248.11 اگزاهش بر ثانیه (EH/s) را پس از رشد 31.69 درصدی در یک روز در تاریخ 13 فوریه به ثبت رساند.

نمودار نرخ هش شبکه بیت کوین نمودار نرخ هش شبکه بیت کوین

با افزایش نرخ هش، تجهیزات استخراج بیت کوین باید تکامل پیدا کنند تا عملکرد بهتری را با مصرف انرژی بهینه‌تر ارائه دهند.

ارسال نظر