حزب حاکم ترکیه جلسه قوانین رمزارز خود را در متاورس برگزار کرد!

حزب عدالت و توسعه ترکیه (AKP) در اولین جلسه متاورس خود درباره مقررات ارزهای دیجیتال بحث کرده است.

حزب حاکم ترکیه جلسه قوانین رمزارز خود را در متاورس برگزار کرد!

مجمع ملی ترکیه در روز دوشنبه اولین جلسه خود را در دنیای متاورس برگزار کرد. در این جلسه مجازی معاونان پارلمان ماهیر اونال و مصطفی الیتاش به همراه اومر ایلری، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات حزب عدالت و توسعه ترکیه حضور داشتند.

الیتاش از ساختمان پارلمان در جلسه شرکت کرد، درحالی‌که اونال و ایلری در مقر حزب AK بودند. اونال به خبرگزاری دولتی AA گفت که مقررات رمزارزها نکته برجسته این جلسه بود و افزود که دارایی‌های دیجیتال نیازمند مقررات مالی و قانونی هستند.

الیتاش که اخیرا میزبان جلسه‌ای با نمایندگان اکوسیستم کریپتو ترکیه در مجمع ملی بود، تأکید کرد که دورماندن از دنیای مجازی غیرممکن است. او افزود: «من معتقدم که جلسات مبتنی بر متاورس به‌سرعت بهبود خواهند یافت و به بخشی اساسی از زندگی ما تبدیل خواهند شد.»

همچنین انتظار می‌رود الیتاش روز پنجشنبه با نمایندگان شرکت بایننس ترکیه دیدار کنند. بایننس ترکیه پس از ناکامی در ارزیابی قوانین نظارتی و قانون مبارزه با پول‌شویی، 8 میلیون لیره ترکیه (حدود 600 هزار دلار) جریمه شد.

ایلری گفت: ازآنجایی‌که فناوری بلاک چین مالکیت دیجیتالی را ممکن کرده است، ترکیه تلاش‌های متاورسی خود را سرعت بخشیده است. او متاورس را به‌عنوان یک حوزه نوپا اما با توسعه سریع می‌بیند و پیش‌بینی کرد که این فناوری در آینده بر بسیاری از صنایع تأثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد که متاورس برای توسعه در واقعیت مجازی، مدیریت محصول و مدل‌های کسب‌وکار نوآورانه باز است و افزود که حزب عدالت و توسعه ترکیه می‌خواهد راه را برای یک اکوسیستم متاورس هموار کند.

ایلری همچنین استدلال کرد که پیشرفت‌های فناوری و دنیای دیجیتال، جنبه‌های قانونی، اقتصادی و اجتماعی دارند. او ادعا کرد که حزب عدالت و توسعه در تلاش است تا سیاست‌هایی را در مورد دارایی‌های رمزارزی و رسانه‌های اجتماعی برای محافظت از شهروندان و در عین حال توانمندسازی ظرفیت نوآوری ترکیه توسعه دهد.

درحالی‌که دولت ترکیه مشتاق پذیرش فناوری بلاک چین و یک ارز دیجیتال ملی است، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به موضع شدید خود در برابر ارزهای دیجیتال شناخته شده است. سال گذشته در یک جلسه پرسش و پاسخ عمومی، او در برابر رمزارزها اعلان جنگ کرد و گفت: «ما مطلقا قصد پذیرش ارزهای دیجیتال را نداریم.»

ارسال نظر