توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال شکست‌خورده دیم 200 میلیون دلار سرمایه جمع کردند

کارمندان سابق متا موفق شدند مبالغ زیادی را از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی برای ایجاد نسخه جدید ارز دیجیتال شکست‌خورده دیم (Diem)، جمع‌آوری کنند.

توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال شکست‌خورده دیم 200 میلیون دلار سرمایه جمع کردند

«اپتوس» بلاک چین جدید متا

شرکت متا یا فیس‌بوک سابق، سال گذشته پروژه ارز دیجیتال خود را که دیم نام داشت، متوقف کرد. بااین‌حال، این شرکت در اوایل سال 2022، برخی از دارایی‌های مرتبط با این پروژه را به قیمت 182 میلیون دلار به شرکت Silvergate Capital فروخت.

تیمی که مسئول توسعه این ارز دیجیتال بود، در اواخر ماه فوریه اعلام کرد که آن‌ها مشغول توسعه یک بلاک چین جدید به نام اپتوس (Aptos) هستند. این تیم روز گذشته (15 مارس) نیز اعلام کرد که سرمایه زیادی را از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر رمزارزی جمع‌آوری کرده است.

این استارتاپ 200 میلیون دلار سرمایه را به رهبری غول سرمایه‌گذاری Andreessen Horowitz (a16z) و مشارکت شرکت‌های بزرگی چون Tiger Global، Multicoin Capital، Three Arrows Capital، FTX Ventures و Coinbase Ventures جذب کرده است.

بنا به گزارش تک کرانچ، تیم اپتوس اظهار داشت که آن‌ها از هیچ یک از مجوزها و اموال معنوی دیم که متعلق به Silvergate است، استفاده نخواهد کرد و بلاک چین خود را ساخته‌اند.

ارزش‌گذاری این شرکت افشا نشده است، اما به عقیده بنیان‌گذاران ارزش این شرکت بیش از 1 میلیارد دلار است. البته گفتنی است که دستیابی به این ارزش‌گذاری نیازمند محقق کردن پتانسیل است و اپتوس در شرایط فعلی چنین ارزشی ندارد.

اپتوس یک بلاک چین لایه 1 دیگر است که آن را در رقابت با اتریوم و سولانا قرار می‌دهد. این بلاک چین از یک زبان برنامه‌نویسی به نام Move استفاده می‌کند. هدف از این انتخاب جذب تعداد زیادی توسعه‌دهنده و برنامه‌نویس از شبکه‌های موجود است.

مو شیخ (Mo Shaikh)، مدیرعامل اپتوس که قبلا روی والت Novi شرکت متا کار می‌کرد، گفت که او ارتباط نزدیکی با جامعه اتریوم دارد و تیم اپتوس می‌خواهد بخشی از جامعه اتریوم باشد.

علاوه بر این، اپتوس به طور رسمی شبکه توسعه (ِdevnet) خود را راه‌اندازی کرده است و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را آزمایش کرده و آن‌ها را در بلاک چین پیش ببرند. تیم اپتوس امیدوار است که شبکه اصلی (Mainnet) در سه ماه سوم سال میلادی جاری راه‌اندازی شود.

در گزارش‌ها همچنین آمده است که تعدادی از شرکت‌های برجسته کریپتو از جمله Anchorage، Binanace، Coinbase، Livepeer، Moonclave، Paxos، Paymagic و Rarible تابه‌حال با شبکه توسعه اپتوس تعامل داشته‌اند.

ارسال نظر