بیت کوین سطح 69 هزار دلاری را فتح کرد

قیمت بیت کوین به اوج تاریخی جدیدی رسید، اما در آن سطح ماندگار نشد.قیمت بیت کوین رکورد جدیدی در سطح 69 هزار دلار ثبت کرد و هم‌زمان اتریوم نیز به اوج تاریخی 4868 دلار رسید. اندکی پس از فتح این سطح جدید، معامله‌گران به نقد کردن سودهایشان پرداختند که موجب ریزش حدود 7 هزار دلاری شد که قیمت را به زیر 63 هزار دلار رساند.

بیت کوین سطح 69 هزار دلاری را فتح کرد

قیمت بیت کوین رکورد جدیدی در سطح 69 هزار دلار ثبت کرد و هم‌زمان اتریوم نیز به اوج تاریخی 4868 دلار رسید. اندکی پس از فتح این سطح جدید، معامله‌گران به نقد کردن سودهایشان پرداختند که موجب ریزش حدود 7 هزار دلاری شد که قیمت را به زیر 63 هزار دلار رساند.

نمودا قیمت بیت کوین نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

جالب اینجاست که این انفجار قیمت درست زمانی آغاز شد که گزارش اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا افزایش سالانه شدید 6.2 درصدی را در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) اعلام کرد. این افزایش در 30 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

با استناد به آمارهای این اداره، افزایش قیمت انرژی یکی از دلایل اصلی رشد شاخص قیمت مصرف‌کننده بوده است، اما در 6 ماه گذشته، تحلیلگران قیمت مواد غذایی و دیگر کالاها را بررسی کرده‌اند.

تورم پایه (Core inflation) که در آن قیمت کالاها و مواد غذایی نادیده گرفته می‌شود، افزایش 4.6 درصدی داشته است. این میزان افزایش از سال 1991 دیده نشده است.

در میان افزایش نرخ تورم، دولت بایدن و ذخیره فدرال آمریکا می‌گویند که شرایط تحت کنترل است، اما بازارهای مالی نسبت به این خبر واکنش منفی نشان دادند.

علی‌رغم اخبار نگران‌کننده و عقب‌نشینی جزئی در بازارهای مالی سنتی، قیمت بیت کوین و اتر افزایش یافت؛ پدیده‌ای که تحلیلگرانی مانند آنتونی پمپلیانو از آن به‌عنوان «اقدام نامتقارن قیمت» یاد می‌کنند. تحلیلگران عقیده دارند در این شرایط آن سرمایه‌گذارانی متوجه گرم نبودن بازار سهام و سیاست مالی ناپایدار بانک مرکزی می‌شوند که در دارایی‌هایی مانند بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده تا در برابر شرایط طلا، دلار و تورم پرچینی داشته باشند.

به گفته ویراستار تجاری رسانه کوین تلگراف ، سم بورگی ، بیت کوین از نظر بسیاری به‌عنوان بهترین جایگزین برای ارزهای مستقل تلقی می‌شود. وی همچنین اظهار داشت: «بیت کوین از اول سال تا امروز نسبت به طلا، بهتر عمل کرده است و در مقایسه با کاهش 4 درصدی طلا، بیش از 130 درصد رشد داشته است.»

ریزش پس از رشد

مدت کوتاهی پس از دستیابی به این سطح جدید، قیمت بیت کوین به 62،700 دلار کاهش پیدا کرد، اما پس از آن شرایط مقداری بهتر شد و قیمت به 64،500 دلار بازگشت. بااین‌حال اکثر آلت کوین ها ضررهای حدودا 2 رقمی را متحمل شدند.

اگرچه این حرکت نزولی مطمئناً برخی از سرمایه‌گذاران را شوکه خواهد کرد، اصلاحات جزئی پس از رسیدن به اوج قیمت‌های جدید، در دنیای بیت‌کوین مرسوم است.

از دیدگاه تحلیل تکنیکال، کسب سود نزدیک به سطوح اوج و نیاز به آزمایش مجدد سطوح پشتیبانی پایین‌تر، فرایندی عادی برای اکثر ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. در واقع، یک نگاه اجمالی به بحث‌های بسیاری از تحلیلگران و معامله‌گران در توییتر نشان می‌دهد که این حرکت قابل پیشبینی بود. انتظار می‌رفت که بیت کوین قبل از بازپس‌گیری شتاب صعودی و حرکت به‌سوی نقاط بالاتر، سطوح پشتیبانی پایین‌تر را در 64 هزار دلار لمس کند.

شایان ذکر است هنگام نوشتن این مطلب، بیت کوین به قیمت 65،378 دلار مبادله می‌شود و ارزش کلی بازار ارزهای دیجیتال 2.91 تریلیون دلار است.

ارسال نظر