ارز دیجیتال ماتیک بلاک چین پالیگان نیز مانند اتریوم تورم‌زدا خواهد شد

تخمین اعلام شده توسط تیم پالیگان (Polygon) نوید تورم‌زدا شدن عرضه ماتیک (MATIC) را پس از آغاز سوزاندن هزینه تراکنش‌ها می‌دهد.

ارز دیجیتال ماتیک بلاک چین پالیگان نیز مانند اتریوم تورم‌زدا خواهد شد

به‌روزرسانی EIP-1559، ارتقای اتریومی که در آگوست سال گذشته یک مکانیسم سوزاندن هزینه تراکنش را در شبکه معرفی کرد، روی شبکه مقیاس‌پذیری لایه دوم پالیگان نیز راه‌اندازی شد.

این ارتقا که همراه هارد فورک لندن اتریوم در تابستان 2021 اجرا شد، از نظر قابل پیش‌بینی‌تر شدن هزینه گس (Gas) و سوزاندن هزینه تراکنش‌ها موفقیت‌آمیز بوده است.

EIP-1559 اکنون در تلاشی برای بهبود «شفافیت هزینه‌ها» در بلاک چین پالیگان نیز راه‌اندازی شده است. تغییرات مذکور در بلاک 23،850،000 اعمال شدند.

ارتقاء EIP-1559 همان مکانیسم هزینه سوزی اتریوم را به پالیگان اضافه می‌کند که منجر به سوزاندن توکن‌های MATIC خواهد شد. از طرفی، روش مزایده قیمت برای محاسبه هزینه‌های شبکه نیز حذف خواهد شد که منجر به برآورد هزینه بهتر می‌شود اما قیمت گس را کاهش نخواهد داد.

سوزاندن هزینه‌ها یک فرایند دو مرحله‌ای است که از شبکه پالیگان آغاز شده و در شبکه اتریوم کامل می‌شود.

این تیم اظهار داشت که درست مانند اتریوم، طبق برآوردها عرضه MATIC احتمالا با نرخ 0.27 درصدی در هر سال، کاهش خواهد یافت. توکن ماتیک عرضه ثابت 10 میلیاردی دارد و 6.8 میلیارد توکن از آن در حال حاضر در گردش هستند.

بیانیه تیم پالیگان با اشاره به اینکه این ارتقا همچنین موجب کاهش تراکم شبکه و اسپم (Spam) می‌شود، افزود: «نیروی تورم‌زدا هم به نفع اعتباردهندگان و هم به نفع نمایندگان است، زیرا پاداش آن‌ها برای پردازش تراکنش‌ها، با توکن ماتیک پرداخت می‌شود.»

علی‌رغم اینکه پالیگان یک شبکه لایه دو است، این شبکه اخیرا از بحران هزینه گس خود رنج‌برده است. طبق گزارش Dune Analytics، در اوایل این ماه، هزینه‌های گس Polygon به‌شدت افزایش یافت و در نتیجه برخی اعتبارسنج‌ها نتوانستند بلاک‌ها را ارسال کنند. افزایش تقاضا به دلیل یک بازی غیرمتمرکز بازده مالی به نام Sunflower Land بود.

طبق گفته Ultrasound.money، از زمانی که EIP-1559 حدود شش ماه پیش در شبکه اتریوم پیاده‌سازی شد، این ارتقا منجر به سوزاندن 1.54 میلیون اتر شده است. با قیمت فعلی اتریوم، این رقم حدود 5 میلیارد دلار است. این شرکت همچنین پیش‌بینی می‌کند که به‌محض اینکه ادغام اتریوم 2 اتفاق بیفتد و اثبات سهام به مکانیزم اجماع شبکه تبدیل شود، نرخ عرضه اتر 2.5 درصد در سال کاهش خواهد یافت.

طبق گزارش CoinGecko، قیمت MATIC در روز گذشته کاهشی 9 درصدی داشته و به قیمت 2.22 دلار معامله می‌شود.

ارسال نظر