بیت‌کوین تولد 13 سالگی‌اش را با رکورد هش‌ریت جشن گرفت

شبکه بیت‌کوین پس از 6 ماه رشد، در اولین روز سال جدید میلادی، شنبه 1 ژانویه 2022، به اوج هش‌ریت 207.53 تراهش بر ثانیه (TH/s) رسید.

بیت‌کوین تولد 13 سالگی‌اش را با رکورد هش‌ریت جشن گرفت

امروز سیزدهمین سالگرد زمانی است که خالق بیت‌کوین یعنی ساتوشی ناکاموتو، بلاک 0 (Genesis Block) شبکه بیت‌کوین را استخراج کرد و برای اولین بار پاداش 50 بیت‌کوینی بلاک را دریافت کرد.

هش‌ریت شبکه بیت‌کوین اخیرا رکورد 207.53 تراهش بر ثانیه را ثبت کرد. پس از اینکه دولت چین شهروندان و کسب‌وکارها را از پیگیری فعالیت‌های استخراج و تجارت رمزارز منع کرد، هش‌ریت یا نرخ هش بیت‌کوین که نشانگر قدرت شبکه بر اساس تعداد استخراج‌گران فعال است، به طور موقت کاهش یافت.

در نتیجه مستقیم ممنوعیت کلی ارزهای دیجیتال در چین و کاهش ناگهانی تعداد استخراج‌گران فعال، نرخ هش بیت‌کوین به 58.46 میلیون تراهش در ثانیه کاهش یافت.سقوط هش ریت بیت کوین

همان‌طور که در نمودار بالا مشهود است، با شروع مهاجرت استخراج‌گران چینی به حوزه‌های قضایی که با ارزهای دیجیتال رابطه بهتری دارند، نرخ هش بیت‌کوین در نهایت شاهد بهبود بود.

در 1 ژانویه 2022، شبکه بیت‌کوین رکورد جدید 207.53 تراهش را ثبت کرد و با افزایش سختی استخراج، امنیت شبکه را بازیابی کرد.رکورد هش ریت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، نرخ هش شبکه بیت‌کوین به 190.64 میلیون TH/s رسیده که 8.14 درصد نسبت به بالاترین سطح خود کاهش یافته است.

همان‌طور که ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر بلاک‌چین نشان داد، دارایی‌های بیت‌کوین شرکت‌های خصوصی در سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

گزارشی در این باره نشان می‌دهد که خریدهای انجام شده توسط شرکت مایکرو استراتژی مایکل سیلور (Michael Saylor) بیش از 6 میلیارد دلار دارایی ارز دیجیتال است. تنها در ماه دسامبر، این شرکت 1914 بیت‌کوین دیگر را به ارزش 94 میلیون دلار خریداری کرد.

ارسال نظر