جمع‌آوری نهنگ‌ها، دلیل اصلی رکوردشکنی بیت کوین

کاهش عرضه فعال در بازار، موجب رشد اخیر بیت کوین و رسیدن به یک اوج تاریخی جدید (68،564 دلار) شده است.

جمع‌آوری نهنگ‌ها، دلیل اصلی رکوردشکنی بیت کوین

به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران بیت کوین منتظر قیمت بسیار بالاتر هستند. آمارها نشان می‌دهد که سهم عرضه غیرفعال بیت کوین در سه ماه اخیر به 85 درصد رسیده است.

شرکت تحلیلی آن چین (On-chain) گلس نود (Glassnode)، چشم‌انداز فعلی را اینطور خلاصه کرد: «سرمایه‌گذاران سکه‌های خود را خرج نمی‌کنند.»

کیف پول‌هایی که بیت کوین خود را در 12 ماه اخیر جابه‌جا نکرده‌اند (که به آن‌ها نگهدارندگان بلندمدت یا Long Term Holder می‌گوییم)، بیش از همه کاربران دیگر در حال جمع‌آوری بیت کوین هستند. این کیف پول‌ها جمعا تنها 6500 بیت کوین در روز جابه‌جا می‌کنند.

این روند جمع‌آوری علایمی از کُند شدن نشان نمی‌دهد. از طرفی مقدار بیت کوینی که در صرافی‌های متمرکز نگه‌داری شده، به پایین‌ترین سطح 12.9 درصدی رسیده است که حاکی از افزایش جابه‌جایی بیت کوین به ذخیره‌های مطمئن‌تر و جمع‌آوری است.

گلس نود اعلام کرد بیش از 5 هزار بیت کوین (حدود 338.6 میلیون دلار) در هفته گذشته از صرافی‌های متمرکز خارج شده است.

در این گزارش آمده: «فعالیت پایین، نرخ خروج بالا و خرج کردن بسیار کم بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد که به‌احتمال زیاد بازار هنوز در مرحله جمع‌آوری است.»

بیت کوین امروز به اوج تاریخی جدید 68،564 دلار رسید که ارزش بازار آن را از تسلا و فیسبوک هم فراتر برد.

گلس نود در گزارش خود اشاره کرد که جمع‌آوری و نگه‌داری توسط سرمایه‌گذاران در ماه آوریل نیز دلیل اوج تاریخی قبلی بود. سهم نگهدارندگان بلندمدت در آگوست 2020 به اوج 80.6 درصدی رسید که موجب رکود حدود 66 هزار دلاری در آوریل شد.

از زمان اوج قبلی 66 هزار دلاری، نگهدارندگان بلندمدت حدود 0.73 درصد عرضه بیت کوین را خرج کرده‌اند که سهم آن‌ها را به 68 درصد رسانده است.

پیشنهاد مطالعه: آموزش استخر استخراج بیت کوین | ثبت نام و اتصال به استخر

ارسال نظر