جی‌پی‌مورگان به مشتریانش پیشنهاد کرده ۱٪ از سرمایه خود را به بیتکوین اختصاص دهند

رسانه کلیک-جی پی مورگان، غول حوزه سرمایه‌گذاری وال استریت، در اطلاعیه‌ای به مشتریان خود توصیه کرده است که ۱ درصد از سبد سرمایه‌گذاری خود را به بیتکوین اختصاص دهند. به‌گفته این شرکت، اختصاص سرمایه به ارزهای دیجیتال می‌تواند به‌عنوان یک سرپناه در مقابل نوسانات دارایی‌های سنتی عمل کند.

جی‌پی‌مورگان به مشتریانش پیشنهاد کرده ۱٪ از سرمایه خود را به بیتکوین اختصاص دهند

به گزارش کوین تلگراف، استراتژیست‌های جی‌پی‌مورگان (JPMorgan)، غول خدمات مالی و بانکداری وال استریت، معتقد‌ند که اختصاص ۱ درصد از دارایی موجود در سبد سرمایه به بیتکوین، می‌تواند به‌عنوان یک سپر در برابر نوسانات ارزش اشکال سنتی دارایی مانند سهام شرکت‌ها، اوراق بدهی و کالا‌های اقتصادی عمل کند.

استراتژیست‌های جی‌پی‌مورگان برای کاهش آسیب حاصل از سقوط احتمالی ارزهای دیجیتال، درصد کمی را برای سرمایه‌گذاری در بیتکوین توصیه کرده‌اند. بیتکوین اکنون ۲۰ درصد پایین‌تر از اوج تاریخی ۵۸,۰۰۰ دلاری خود در ۲۱ فوریه (۳ اسفند) قرار گرفته است، با این حال قیمت آن از ابتدای سال جاری ۶۰ درصد رشد داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، جویس چانگ (Joyce Chang) و آمی هو (Amy Ho)، استراتژیست‌های جی‌پی‌مورگان، در نامه‌ای خطاب به مشتریان این شرکت نوشته‌اند:

در یک سبد سرمایه با اشکال مختلف دارایی، سرمایه‌گذار می‌تواند به‌منظور افزایش بازدهی و کنترل ریسک کلی، ۱ درصد از پرتفولیو خود را به ارزهای دیجیتال اختصاص دهد.

این گفته‌ها تحت‌تأثیر سرمایه‌گذاری‌های عمده شرکت‌های بزرگی مانند پال تودودر جونز (Paul Tudor Jones)، استن دراکنمیلر (Stan Druckenmiller)، تسلا و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) است. همچنین در گزارش بلومبرگ آمده است که بانک نیویورک ملون (BNY Mellon) قصد دارد تا خدمات امانت‌داری، انتقال و صدور ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود ارائه دهد.

تحلیل‌گران جی‌پی‌مورگان در این گزارش افزودند که ارزهای دیجیتال باید به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شوند و با ارزهای مبادله‌ای مانند دلار آمریکا و ین ژاپن تفاوت دارند.

این گفته‌ها با نظرات دیگر استراتژیست‌های این بانک در تضاد است. آنها در اوایل ماه جاری گفته بودند:

ارزهای دیجیتال همچنان ضعیف‌ترین عملکرد را برای جلوگیری از افت‌های شدید ارزش سرمایه دارند.

کیتی وود (Cathie Wood)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest)، در گفت‌و‌گو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، گفت که اگر تمامی شرکت‌ها ۱۰ درصد از نقدینگی خود را در بیتکوین سرمایه‌گذاری کنند، ۲۰۰,۰۰۰ دلار به قیمت این ارز دیجیتال اضافه خواهد شد.

خرید ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ رشد قابل‌توجهی داشته است، این افزایش علاوه بر سرمایه‌گذاران دانه‌درشت نهادی، سرمایه‌گذاران خرد را نیز دربر می‌گیرد. بر اساس گزارش رابین‌هود (Robinhood)، شرکت ارائه‌دهنده خدمات معاملاتی که از خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم پشتیبانی می‌کند، فقط در دو ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱، حدود ۶ میلیون کاربر از پلتفرم آنها ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند.

این رقم در مقایسه با سال گذشته کوچک به نظر می‌رسد، با این حال نشان می‌دهد که با وجود اصلاحات اخیر، بخش خرده فروشی همچنان با قدرت به حرکت روبه رشد خود ادامه می‌دهد.

ارسال نظر