دستور شاپرک به پرداخت‌یارها: خدمات مربوط خریدوفروش ارزهای دیجیتال را قطع کنید

رسانه کلیک - شرکت خدمات پرداخت شاپرک به شرکت‌های پرداخت‌یار دستور داده است که نسبت به قطع خدمات پرداخت الکترونیک به پذیرندگان پشتیبانی‌شده که کالا و خدماتی مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و بانک مرکزی ارائه می‌کنند، اقدام کنند. این شرکت از وب‌سایت‌های ارائه‌دهنده خدمات خریدوفروش ارزهای دیجیتال به‌عنوان یکی از همین کسب‌وکارها یاد کرده است.

دستور شاپرک به پرداخت‌یارها: خدمات مربوط خریدوفروش ارزهای دیجیتال را قطع کنید

شاپرک در این نامه با اشاره به قوانین اجرایی برای پرداخت‌یارها می‌نویسد:

پرداخت‌یار موظف به فعالیت در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران و رعایت الزامات و دستورالعمل‌های وضع‌شده توسط بانک مرکزی است.

در این نامه با اشاره به بند ۱۲-۷ ماده ۷ با موضوع الزامات پرداخت‌یاری آمده است:

پرداخت‌یار موظف به اتخاذ تدابیر و تأمین ملزومات فنی لازم جهت نظارت مستمر و هوشمند بر عملکرد پذیرندگان خود می‌باشد و در صورت مواجه با فعالیت مغایر با قوانین جمهوری اسلامی ایران و یا نقض ضوابط شبکه پرداخت توسط پذیرنده، مکلف به قطع خدمت و ارائه گزارش به شرکت شاپرک و دادستانی می‌باشد.

شاپرک در این نامه، از خدمات خرید و فروش ارزرمز، VPN و سایت‌های قمار به‌عنوان مصداق‌هایی از خدمات مغایر با قوانین جمهوری اسلامی و الزامات بانک مرکزی یاد می‌کند و هشدار داده است که با متخلفین برخورد خواهد شد.

هنوز مشخص نیست که منظور از قطع خدمات پرداخت‌یاری برای صرافی‌ها به‌معنای قطع کامل خدمات درگاهی و بانکی است، یا فقط خدمات جانبی مانند تسویه را شامل می‌شود.

متن نامه شاپرک
ارسال نظر